کد خبر: 92715
A
دو روانشناس در گفت و گو با دیده بان ایران تاکید کردند:

اراذل گردانی در سطح شهر هیچ آثار مثبتی به دنبال ندارد

ویدئوی مربوط به خیابان‌گردانی اراذل و اوباش با انتقاد برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه شده، آن‌ها اعتقاد دارند که برخی مناسک این ماجرا در خیابان پذیرفته نیست.

اراذل گردانی در سطح شهر هیچ آثار مثبتی به دنبال ندارد

به دنبال انتشار فیلمی از خیابان گردانی اراذل و اوباش در تهران دکتر علیرضا آقایوسفی، متخصص روانشناسی به خبرنگار دیده بان ایران گفت: شواهد علمی نشان نمی دهند که این شیوه اثر قابل توجهی در کاهش جرایم داشته باشد. اول اینکه مردم عموماً خود را باهوش تر از این می دانند که گیر نخواهند افتاد، برخی به دلیل فقر اقتصادی راه دیگری نمی شناسند، عده ای برای فرار از فشار همالان در محله همین را موجب سربلندی می دانند که چندین مامور او را اسکورت می کرده اند و عده دیگری به دلیل ترس زیاد مغزشان این خاطره را سرکوب می کند.

همچنین دکتر علیرضامعافی، روانشناس خانواده و عضو شش انجمن تخصصی روانشناسی در انگلستان درباره این نوع رفتار با اراذل و اوباش به خبرنگار دیده بان ایران گفت: این رفتار شاید چند نکته مثبت داشته باشد ولی اساساً عمل درستی به حساب نمی آید.

وی ضمن عدم تاثیر چنین رفتارهایی از سوی نیروی انتظامی در برابر اراذل و اوباش تصریح کرد: مضاف براینکه میزان تاثیرگذاری اینگونه تنبیه بسیار اندک است، آبروی خانواده این افراد هم خدشه دار می شود و دیگر راه برگشتی برای فرد بزهکار و خانواده اش به جامعه وجود ندارد. لذا در مجموع این رفتار نه تنها اثر مثبتی به دنبال ندارد بلکه آثار مخرب بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر