کد خبر: 92833
A

زنان در ایران «عقیم» می شوند؟

عضو کمیسیون‌ بهداشت مجلس یازدهم در میزگردی که خبرگزاری فارس درباره جمعیت برگزار کرده بود گفت: ما تنها کشور در دنیا بودیم که به شکل پرتگاهی و با نمودار شکسته جمعیت خود را فعالانه کاهش دادیم که این کار را با روش عقیم‌سازی در ایران عملیاتی کردیم.

زنان در ایران «عقیم» می شوند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون‌ بهداشت مجلس یازدهم در میزگردی که خبرگزاری فارس درباره جمعیت برگزار کرده بود گفت: ما تنها کشور در دنیا بودیم که به شکل پرتگاهی و با نمودار شکسته جمعیت خود را فعالانه کاهش دادیم که این کار را با روش عقیم‌سازی در ایران عملیاتی کردیم.

تعداد عقیم‌سازی در کشور ما آنقدر زیاد بود که حدود 20 میلیون نفر را نزدیک 30 سال از دست دادیم و اگر ما زنان با بستن لوله به صورت دایمی عقیم‌سازی نمی‌کردیم ما هم اکنون شاهد 20 میلیون جمعیت بیشتر از وضعیت حال‌مان بودیم.

با توجه به زیرساخت‌های جغرافیایی و منابع و معادن مختلف نظیر گاز و نفت و پهنه سرزمینی و کشاورزی خوب و خاک و آب مناسب در ایران زمینه حضور 150 تا 200 میلیون جمعیت وجود دارد. این در حالی است که کشورهایی با پهنه ایران، جمعیت‌های بیشتری نسبت به کشورمان دارند. ارگانی که خیلی در کاهش رشد جمعیت موثر بود وزارت بهداشت بود که عمده سیاست‌های جمعیتی را اجرایی کرد.

در همین رابطه:

نماینده مجلس: پنتاگون برای واردات جمعیت از هند، پاکستان، فیلیپین و بنگلادش به ایران برنامه ریزی کرده است/ آمریکا به روحانی گفت از فیلیپین و بنگلادش جمعیت وارد کنید

 

منبع: دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر