کد خبر: 92866
A

از معاونت نیروی انتظامی در زمان قالیباف تا بازداشت!/ درباره سوابق فردی که گزینه اصلی معاونت حقوقی مجلس بود

پس از ماجرای بازداشت «عیسی شریفی» حالا برخی رسانه ها خبر داده اند که سردار «محمدعلی پور مختار» معاون حقوقی نیروی انتظامی در دوره ریاست محمدباقر قالیباف هم بازداشت شده است.

از معاونت نیروی انتظامی در زمان قالیباف تا بازداشت!/ درباره سوابق فردی که گزینه اصلی معاونت حقوقی مجلس بود

به گزارش دیده بان ایران؛ پس از ماجرای بازداشت «عیسی شریفی» حالا برخی رسانه ها خبر داده اند که سردار «محمدعلی پرومختار» معاون حقوقی نیروی انتظامی در دوره ریاست محمدباقر قالیباف هم بازداشت شده است.

پورمختار نماینده دو دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه «کبودرآهنگ، بهار و لاله‌جین» است. در مجلس نهم ریاست کمیسیون اصل نود مجلس را برعهده داشت و در مجلس دهم نیز عضو کمیسیون حقوقی و قضایی بود.

دکتری حقوق دارد اما همکارانش او را «سردار» خطاب می‌کنند. می‌گوید همه می‌توانند «دکتر» بشوند اما سردار شدن سخت است.  ۷ سال در نیروی انتظامی و به گفته خودش معاون حقوقی ناجا در زمان آقای لطفیان و آقای قالیباف بود.

حتی برخی گمانه زنی ها مبنی بر این بود که سردار پورمختار یکی از معاونین قالیباف در مجلس یازدهم باشد.

پورمختار در یک گفت وگو با خبرگزاری میزان گفته بود که در پرونده ماجرای کوی دانشگاه (18 تیر 78) مسئول دفاع از بچه‌های ناجا در دادگاه‌های نظامی بود.

او در این رابطه می گوید: وقتی که بنده به این پرونده‌ها ورود کردم، دیدیم که حقیقتاً اینگونه نیست که این افراد مقصر باشند. بالاخره فضا، فضای سنگینی بود و روزنامه‌ها هر روز درباره این موضوع مطلب می‌نوشتند و همین احمد باطبی که فرار کرد و رفت و آن عکس معروف را از آن گرفته بودند که پیراهن خونی را به دست گرفته بود، به دست همین عوامل ساخته شده بود؛ و بعد هم همان عکس را هر روز چاپ می‌کردند. یادم هست روزنامه نشاط واقعاً در این مسئله خیلی نقش داشت که بعداً ما شکایت‌هایی را علیه این‌ها مطرح کردیم و همه آن‌ها محکوم شدند؛ بنابراین بر همین اساس فرماندهی ناجا به این تشخیص رسید که باید از این ۱۸ تن دفاع شود البته همه این‌ها به‌خاطر این بود که بروند به سمت لطفیان فرمانده وقت ناجا که فردی نفوذ ناپذیر بود و از این جهت سخت در مقابل زیاده‌خواهی‌ها می‌ایستاد و مثلاً دنبال این بودند که یک‌جور‌هایی ثابت شود که دستور ورود به کوی دانشگاه و دستگیری عوامل تخریب به دستور فرمانده ناجا بوده است تا تخریبش کنند. منتها این اثبات نشد و نهایتاً ۱۷ تن تبرئه شدند الا یک نفر از آن ۱۸ تن که گروهبان بود.
مدیریت کار با من بود دو تا وکیل گرفتیم تا این‌ها کار دفاع را انجام دهند منتها اصل کار و مدیریت تنظیم لوایح با بنده بود که تقریباً یک سال پراسترس و فشار را پشت سر گذاشتم.
برخی از روزنامه‌ها اعم از روزنامه «امروز، بهار و یاس» علیه نظام و احزاب می‌نوشتند و این افراد که دست به قلم بودند و مطلبی به قلمشان منتشر می‌شد از افرادی بودند که میانه‌ای با نظام و انقلاب نداشتند.

گفتنی است پورمختار در یکی از آخرین مصاحبه های خود که نامه نیوز در مردادماه گذشته منتشر کرده است خطاب به قالیباف گفت: به قالیباف توصیه می کنم در مجلس فرماندهی و ریاست معنا و مفهوم ندارد بلکه باید اجماع حاصل شود./ منبع: دیده بان ایران

 

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر