کد خبر: 93256
A
دیده بان ایران:

مدیر عامل فراری بانک سرمایه خرداد ۹۸ بازداشت شده بود؟/ علیرضا حیدرآبادی چندبار بازداشت شده است؟/ عکس

رسول قهرمانی، نماینده دادستان 21 خرداد 98 در خلال برگزاری دادگاه متهمان بانک سرمایه خبر داده بود که «آقای حیدرآبادی‌پور مدیرعامل بانک سرمایه که قبل از مدیریت آقای خانی در این سمت بوده‌اند که حین تحقیقات از وی از کشور متواری و به اسپانیا گریخته بود، هفته گذشته توسط پلیس اینترپل دستگیر شد و تشریفات قانونی جهت اعاده وی هم‌اکنون در جریان است. »

مدیر عامل فراری بانک سرمایه خرداد ۹۸ بازداشت شده بود؟/ علیرضا حیدرآبادی چندبار بازداشت شده است؟/ عکس

به گزارش دیده بان ایران، شب گذشته مرکز رسانه قوه قضاییه از استرداد و بازداشت «علیرضا حیدرآبادی» توسط پلیس خبر داد و نوشت: در پی تاکیدات و دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر بازگرداندن مجرمین و متهمین اقتصادی، علیرضا حیدرآبادی‌پور مدیرعامل اسبق بانک سرمایه که درحین تحقیقات مقدماتی از کشور خارج شده بود با تلاش پلیس اینترپل جمهوری اسلامی توسط پلیس اسپانیا دستگیر و به کشور مسترد شد.

حیدرآبادی‌پور دو پرونده مهم فساد اقتصادی دارد. وی به اخلال در نظام اقتصادی از طریق خیانت در امانت و تحصیل مال نامشروع متهم بوده و در جریان محاکمه برخی از مدیران بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور به طور غیابی به ۱۲ سال حبس محکوم شده است.

نامبرده براساس وضعیت قرمز اعلام شده از سوی بازپرس پرونده و با هماهنگی پلیس اینترپل ایران شناسایی و دستگیر و طی انجام تشریفات قانونی به کشور بازگردانده شده است.

در همین رابطه بخوانید:

علیرضا حیدرآبادی پور کیست؟ از حراست بانک سپه تا هلدینگ صبا و مدیر عاملی بانک سرمایه

 

این در حالی است که به نظر می رسد این اولین بار است که یک مجرم اقتصادی از اروپا به کشور بازگردانده می‌شود. حیدرآبادی که سابقه مدیریت حراست بانک سپه را هم در کارنامه خودش دارد نامبرده سابقه ۲۵ سال کارمندی در بانک سپه که عمدتا در بخش حراست بانک سپه بوده است را دارد، در سال ۱۳۹۰ بازنشسته می شود و سه سال بعد یعنی در سال ۱۳۹۴ برای چند ماه مدیر عامل آتیه صبا و در بهمن ۹۴ مدیر عامل بانک سرمایه شد.

 اما نکته جالب درباره حیدرآبادی این است که رسول قهرمانی، نماینده دادستان در 21 خرداد 98 در خلال برگزاری دادگاه متهمان بانک سرمایه خبر داده بود که «آقای حیدرآبادی‌پور مدیرعامل بانک سرمایه که قبل از مدیریت آقای خانی در این سمت بوده‌اند که حین تحقیقات از وی از کشور متواری و به اسپانیا گریخته بود، هفته گذشته توسط پلیس اینترپل دستگیر شد و تشریفات قانونی جهت اعاده وی هم‌اکنون در جریان است. »

با این اوصاف مشخص نیست که حیدرآبادی‌پور به درستی چه زمانی توسط پلیس اینترپل بازداشت شده است و اینکه اگر نامبرده خردادماه سال قبل بازداشت شده، پس شخصی که شب گذشته با چشم بند از پلکان هواپیما پایین آمد چه کسی بود؟

 

dideban.ir

 

 

did

@didebaniran

didbaniran

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر