کد خبر: 93456
A

چرا سیستان و بلوچستان در وضعیت سفید کرونا است؟

از زمان شیوع موج سوم کرونا در ایران، آمار ابتلا به این بیماری و مرگ‌ومیر به طرز قابل‌توجهی افزایش یافته و به گفته مسئولان، مدتی است که ظرفیت بیمارستان‌های کشور به‌ویژه تهران کاملا پر شده و بسیاری از بیماران در صف انتظار برای بستری ‌شدن جان خود را از دست می‌دهند.

چرا سیستان و بلوچستان در وضعیت سفید کرونا است؟

به گزارش دیده بان ایران؛ در آمار روزانه وزارت بهداشت از کرونا، استان سیستان و بلوچستان فعلا سفید گزارش می‌شود. این‌درحالی است که در پیک اول کرونا، بحران کرونا در جنوب‌شرقی ایران بوجود آمده بود، رئیس کمیسیون بهداشت و نماینده مردم زاهدان در مجلس  در پاسخ به این سوال که چرا سیستان و بلوچستان جزو استان‌های سفید کرونا اعلام می‌شود، گفت: این را باید از دولت بپرسید ولی من فکر می‌کنم یکی از دلایلش این است که سیستان و بلوچستان، استانی پهناور و تراکم جمعیت در آن پایین است. جمعیت در شهرها کم است. روستاها هم متفرق هستند؛ روستاهایی دورافتاده با جمعیت کم. برداشت من این است.

شهریاری همچنین گفت: یک دلیلش هم می‌تواند عوامل ژنتیکی باشد که البته هنوز معلوم نیست و بعدها در تحقیقات مشخص خواهد شد که آیا واقعا ژنتیک می‌تواند در عدم ابتلای مردم یک استان به گونه‌ای از بیماری موثر باشد یا نه.

منبع: همشهری آنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر