کد خبر: 93551
A

محمد حسین آقاسی: بیش از پنج سال از حبس «سیامک نمازی» سپری شده اما حتی یک روز هم به او مرخصی نداده اند

خردادماه گذشته عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرده بود که «اگر امکان مبادله زندانیان وجود داشته باشد، ما این آمادگی را داریم مابقی افرادی که دربند آمریکا هستند را آزاد کرده و به کشور بازگردانیم.»

محمد حسین آقاسی: بیش از پنج سال از حبس «سیامک نمازی» سپری شده اما حتی یک روز هم به او مرخصی نداده اند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد حسین آقاسی، وکیل سیامک نمازی با اشاره به وضعیت این زندانی گفت: آقای نمازی در حال طی کردن دوران محکومیتش است و مکاتباتی هم برای اخذ مرخصی صورت گرفته که تاکنون منجر به نتیجه نشده است.

وی ادامه داد: موکلم پیشتر برای معالجه بیماری اش هم درخواست مرخصی کرده بود که بازهم جواب مثبتی دریافت نکرده بود. متاسفانه آقای نمازی با گذشت ۵ سال و چند ماه حتی یک روز هم به مرخصی نیامده است.

وکیل سیامک نمازی تصریح کرد: محکومیت موکلم ۱۰ سال است و قانوناً وقتی که یک سوم محکومیت اجرا شد می توان تقاضای آزادی مشروط کرد یا با فردی مبادله کرد که در مورد آقای نمازی به نظر می رسد که باید همه محکومیت خود را تحمل کند.

محمد حسین آقاسی در پایان خاطر نشان کرد: تا به این لحظه همه اقدامات و مکاتبات لازم در جهت گرفتن مرخصی برای موکلم رد شده است و مسئولان امر فقط می گویند که بررسی می کنیم. البته اگر هم از سوی طرف خارجی این موضوع درحال پیگیری است قطعاً محرمانه است و ما اطلاعی از آن نداریم.

گفتنی است خردادماه گذشته عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرده بود که «اگر امکان مبادله زندانیان وجود داشته باشد، ما این آمادگی را داریم مابقی افرادی که دربند آمریکا هستند را آزاد کرده و به کشور بازگردانیم.»

 

منبع: مدآرا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر