کد خبر: 93655
A

خانواده فعالان محیط زیستی زندانی به رئیس قوه قضاییه نامه نوشتند/ ۱۰۰۰روز از بازداشت عزیزانمان گذشت، بدون مرخصی

خانواده چندتن از فعالان محیط زیستی زندانی در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه نسبت به عدم مرخصی زندانیان خود در شرایط کرونایی اعتراض و گله کردند.

خانواده فعالان محیط زیستی زندانی به رئیس قوه قضاییه نامه نوشتند/  ۱۰۰۰روز از بازداشت عزیزانمان گذشت، بدون مرخصی

به گزارش دیده بان ایران، خانواده چندتن از فعالان محیط زیستی زندانی در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه نسبت به عدم مرخصی زندانیان خود در شرایط کرونایی اعتراض و گله کردند.

 

در بخش‌هایی از این نامه آمده است:

 

با سلام و احترام؛ اینجانبان خانواده‌های زندانیان امضاکننده نامه ضمن تشکر از حضرتعالی که با صدور بخشنامه‌های مکرر دستور اعطای مرخصی به زندانیان به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا را صادر فرموده‌اید، بیان می‌داریم‌ قراردادن شرط «میزان محکومیت» در امکان برخورداری از مرخصی‌‍ برای متهمان پرونده‌‍های امنیتی و صرفا عطای مرخصی به متهمان با کمتر از ۵سال محکومیت، سخت‌گیری مضاعف در حق زندانیان و خانواده‌های آنان در شرایط شیوع بیماری کرونا بوده‌ و ما از این موضوع گلایه‌مندیم. متاسفانه درخواست‌های مکرر ما برای اعطای مرخصی به عزیزانمان تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

 

جناب آقای دکتررئیسی؛ امروز ۱۰۰۰روز از بازداشت عزیزانمان می‌گذرد. همانطور که همواره اعلام کرده‌ایم هرچند درد اصلی ما این است که چطور زوایای گسترده خدمات و دغدغه‌های عزیزان ما در سطور کیفرخواست ۳۰۰صفحه‌ای‌ و دادنامه ۱۶۰صفحه ای لحاظ نگردید اما راضی هستیم به تقدیر خدا.

 

اما متواضعانه از حضرتعالی که با صدور «سند امنیت قضایی» به اصول و حقوقی همچون «اصل شفافیت»، «اصل برابری در مقابل قانون»، «حق حریم خصوصی»، «منع مطلق شکنجه و رفتارهای تحقیرآمیز»، «منع بازداشت غیرقانونی و خودسرانه»، «حق دفاع و انتخاب وکیل»، «حقوق ویژه زندانیان و محرومان از آزادی» اشاره و حفظ حقوق فردی و اجتماعی و تحقق بخشی به عدالت را مورد تاکید قرار داده‍اید، تقاضای رسیدگی و امر به پاسخگویی نسبت به تبعیضات ناروای صورت گرفته در پرونده عزیزانمان داریم. بر این اساس استدعا داریم دستور فرمایید در موارد زیر، سند شایسته امنیت قضایی در ارتباط با عزیزان محبوس ما اجرا و گزارش آن به طریق مقتضی به عموم ملت ایران عرضه گردد تا شاهدی بر راهگشایی و کارآمدی این سند گرانسنگ در پیشبرد اهداف عالی نظام قضایی کشور به ویژه در راستای تحقق عدالت و رفع تبعیض باشد.

 

منبع: ‌امتداد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر