کد خبر: 94272
A

استاندار کرمانشاه: بستری‌های «کرونا» در کرمانشاه از مرز ۱۰۰۰ نفر گذشت

استاندار کرمانشاه با اشاره به افزایش بستری های کرونایی استان به بیش از هزار نفر، از تمدید تعطیلی شش شهرستان پرخطر استان خبر داد.

استاندار کرمانشاه: بستری‌های «کرونا» در کرمانشاه از مرز ۱۰۰۰ نفر گذشت

به گزارش دیده بان ایران، هوشنگ بازوند در جلسه امروز (۱۰ آبان) ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت نامناسب کرونا در استان گفت: شرایط کرونا در استان واقعا خوب نیست و در حال حاضر تعداد بستری ها به بیش از دو برابر ترخیصی‌ها رسیده است.

وی افزود: در مرحله اول نقشه راه استان در بحث مقابله با کرونا که اسفند سال گذشته به تصویب رسید پیش بینی هزار تخت بستری شده بود که این پیش بینی ها در مهر امسال تغییر کرد و افزایش داده شد، اما افزایش تعداد بستری ها حقیقتا نگران کننده است و بلاخره امکانات درمانی حد مشخصی دارد.

وی افزود: در حال حاضر از بیمارستان های نیروهای مسلح و تامین اجتماعی برای بستری بیماران کرونایی استفاده می‌شود و اگر بستری ها افزایش یابد باید سراغ راه اندازی بیمارستان های صحرایی برویم.

بازوند با بیان اینکه راه اندازی بیمارستان های صحرایی بسیار هزینه بر است، گفت: باید همه پای کار آمده و وضعیت را مدیریت کنند تا به این شرایط نرسیم.

وی بر همکاری مردم در کنترل و مدیریت کرونا تاکید کرد و افزود: اگر مردم همکاری کرده و پروتکل ها را بصورت جد رعایت کنند، شاهد کاهش روند نزولی کرونا خواهیم بود.

وی به برگزاری جلسه ستاد ملی کرونا با حضور رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: همین امر نشان از وضعیت نامناسب کرونا در کشور دارد و همه باید هشدارها را جدی بگیرند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به وضعیت نامناسب کشور در بحث کرونا، گفت: ۲۵ استان کشور در وضعیت پرخطر قرار دارند که متاسفانه کرمانشاه هم جزو یکی از این استان هاست و با توجه به این شرایط تعطیلی شش شهرستان پرخطر استان شامل هرسین، سرپلذهاب، پاوه، گیلانغرب، جوانرود و اسلام آبادغرب برای دومین هفته پیاپی تمدید می‌شود.

وی یادآور شد: علاوه بر ۴۶ شهرستان پرخطر، ۴۳ شهرستان دیگر هم در کشور به جمع شهرستانهای پرخطر اضافه شده و این امکان هست شهرستان های دیگری هم در استان در این لیست بوده و مشمول تعطیلی شوند که این موضوع تا فردا(یکشنبه) مشخص شده و اعلام می شود.

وی همچنین از تمدید محدودیت های ۲۲ گانه کرونایی به مدت یک هفته دیگر خبر داد وافزود: علاوه بر اینها مشاغل گروه های سه و چهار از جمله سینماها، سالن های ورزشی و …. نیز به مدت یک هفته دیگر تعطیل خواهند بود.

بازوند تصریح کرد: مطب پزشکانی که در رابطه با پوست و زیبایی فعالیت دارند هم به مدت یک هفته تعطیل می شوند.

وی با اشاره به ابتلای بسیاری کارمندان و مدیران دولتی به کرونا تاکید کرد: تمام جلسات ادارات که بیشترین راه انتقال کرونا در محیط های اداری هستند باید تا پایان آبان ماه با حضور نهایتا ۱۵ نفر باید برگزار شود.

بازوند در خصوص ساعت کار ادارات و نحوه فعالیت آنها هم گفت: ساعت کار ادارات به مدت یک هفته دیگر از ۸ صبح تا ۱۲ ظهر خواهد بود، البته نیروهای نظامی و انتظامی و و نیز اداره کل دادگستری استان از این موضوع استثا خواهند بود.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر