کد خبر: 94597
A

طرح اصلاح ساختار خدمت سربازی از دستور کار مجلس خارج شد+جزییات

ذوالنوری: طرح جدید مجلس برای اصلاحات ساختاری سربازی که آقای ابوترابی از طراحان اصلی آن است، نمی‌تواند نیازهای کشور را در این حوزه مرتفع کند، چرا که نقایص بسیاری دارد، بنابراین ما این طرح را کنار گذاشته و از دستور کار خارج کردیم.

طرح اصلاح ساختار خدمت سربازی از دستور کار مجلس خارج شد+جزییات

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از بررسی طرحی جدید برای اصلاح ساختار خدمت سربازی در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وی تأکید کرد: طرح  جدید مجلس برای اصلاحات ساختاری سربازی که آقای ابوترابی از طراحان اصلی آن است، نمی‌تواند نیازهای کشور را در این حوزه مرتفع کند، چرا که نقایص بسیاری دارد، بنابراین  ما این طرح را کنار گذاشته و از دستور کار خارج کردیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: همچنین طرحی برای اصلاح ساختار خدمت سربازی چهار دوره است که در مجلس معطل مانده و توسط هیئت رئیسه مجلس یازدهم به کمیسیون امنیت ارجاع شد، اما  اکنون  باتوجه به شرایط کنونی کشور قابلیت اجرایی ندارد، بنابراین بررسی آن دردی از کشور درمان نخواهد کرد به همین دلیل آن را نیز از دستور کار خارج کردیم.

تشکیل کمیته‌ای ویژه برای تدوین نظام سربازی متناسب با شرایط جدید کشور

ذوالنوری تصریح کرد: به تازگی کمیته‌ای ویژه متشکل از نمایندگان دستگاه‌های سازمان نظام وظیفه، ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان برنامه و بودجه، اعضای کمیسیون شوراها و امنیت ملی و اجتماعی شکل گرفته است تا یک نظام جامع متناسب با نیازهای نیروهای مسلح و کشور تدوین شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سربازان ما مشکلات زیادی دارند که باید مسائل آنها برطرف شود، بنابراین ما به صورت کاملا فعالانه در حال تدوین طرح اصلاح ساختار سربازی هستیم  و هر هفته جلسات مداوم برگزار می‌کنیم و به زودی خروجی آن مشخص خواهد شد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر