کد خبر: 94788
A

چند نفر دیگر باید دفن شوند تا دستور تعطیلی صادر کنید؟

آخرین آمار رسمی مرگ 459 انسان است. دو هفته تعطیل کنید تا ببینم در وضعیت سلامت کشور چه اتفاقی می‌افتد؟ بالاخره باید برای کنترل کرونا به یک راه مشخص رسید. 8 ماه با روش فاصله‌گذاری اجتماعی زندگی کردیم و وضعیت کشور را دیدیم، پس بهتر است حالا به فکر طرح جدیدی باشیم.

چند نفر دیگر باید دفن شوند تا دستور تعطیلی صادر کنید؟

به گزارش دیده بان ایران؛ کمیته سلامت تهران شامل شورای شهر، ستاد مدیریت بیماری کرونا و کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی پیشنهاد تعطیلی ۲ هفته ای تهران را به کمیته امنیتی ستاد ملی مقابله با کرونا ارایه کردند. بر اساس این طرح ارائه شده، تمام دستگاه های اجرایی تهران اعم از دولتی، خصوصی به جز دستگاه های امدادی در این مدت تعطیل خواهند بود.

این طرح داده شد اما استاندار تهران به صورت رسمی اعلام کرد که تعطیلات دو هفته‌ای تهران، منتفی است و اجرا نخواهد شد.

واقعا چه اتفاقی باید بیفتد تا تصمیم به تعطیلی بگیرید؟ آمار را نمی‌بینید؟ کاش ستاد ملی مقابله با کرونا یک بار به صورت شفاف اعلام می‌کرد که چند نفر در تهران یا شهرهایی که وضعیت‌شان قرمز است، باید بمیرند تا دستور تعطیلی صادر شود؟

حداقل یک عدد به ما بدهید تا بدانیم چه روزی و در چه وضعیتی شهرهای قرمز تعطیل می‌شوند. بدانیم چقدر آدم باید در گورستان ها دفن شوند تا شما تصمیم به تعطیلی بگیرید.

فاصله‌گذاری تا امروز اجرا شد اما حاصل آن چه بود؟ به جز اینکه هر روز از پشت تریبون‌های مختلف به مردم توصیه می‌شود که سفر نروند، از خانه بیرون نروند و ماسک بزنند.

متاسفانه به نظر می‌رسد برخی از مسؤولان کشور وضعیت کرونایی را می‌بیند اما می‌گویند که «انشالله گربه است». نه، گربه نیست که در خانه‌ها را می‌زند، بلکه مرگ است که پشت سر ما راه افتاده است تا با یک اشتباه در آغوش‌مان بگیرد.

این روش مقابله با کرونا نیست. بگذارید از مشاهدات خود از وضعیت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در تهران بنویسم. خیابان‌ها شلوغ، مترو و اتوبوس‌های واحد مملو از جمعیت، ماسک‌ها گاهی زده و گاهی نزده و ...
واقعا مسؤولان امر فکر می‌کنند ساعت 6 بعدازظهر در بی‌آرتی، مترو یا هر وسیله نقلیه‌ی دیگری، می‌شود فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرد و به کرونا گفت کاری به ما نداشته باشد؟ از بس که با مردم فاصله دارید، تصمیم‌های‌تان دردی از جامعه دوا نمی‌کند.

کج‌دار مریز با کرونا رفتار کردن، می‌شود همین داستانی که شاهد آن هستیم. افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا. تازه به گفته عضو شورای عالی نظام پزشکی:« بر اساس گزارش‌های میدانی کادر درمان و همچنین با بررسی آمار دفن شدگان، می‌توان گفت میزان مرگ و میر کرونا در کشور حدود ۳ تا ۴ برابر آمار رسمی است.»

راست و حسینی به ما بگویید برنامه‌تان برای مردم چیست؟ تا کی فقط می‌خواهید نصیحت کنید؟ واقعا اگر کار با نصیحت کردن تمام می‌شد که الان وضعیت کرونایی کشور قرمز نمی‌شد.

می‌گویید سفر نروید، می‌روند. می‌گویید عروسی نگیرید، می‌گیرند. می‌گویید ختم برگزار نکنید، می‌کنند. همه اینها نشان می‌دهد که حرف زدن فایده ندارد و باید شدت عمل نشان داد.

آخرین آمار رسمی مرگ 459 انسان است. دو هفته تعطیل کنید تا ببینم در وضعیت سلامت کشور چه اتفاقی می‌افتد؟ بالاخره باید برای کنترل کرونا به یک راه مشخص رسید. 8 ماه با روش فاصله‌گذاری اجتماعی زندگی کردیم و وضعیت کشور را دیدیم، پس بهتر است حالا به فکر طرح جدیدی باشیم.

تازه برخی از همین مسؤولان به سیستم مبارزه با کرونای دیگر کشورها ایراد می‌گیرند و برای‌شان نسخه هم می‌پیچند. درست شده‌اند مثل مردی که به دیگران توصیه می‌کرد با همسران خود بسازید و با آنها مهربان باشید اما در خانه خودش هر روز جنگ بود و دعوا یا به قول سعدی :«تو بر اوج فلک چه دانى چیست/که ندانى که در سرایت کیست»

منبع: عصرایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر