کد خبر: 95270
A

پیشنهاد برگزاری مجازی جلسات شورای شهر تهران رای نیاورد/ میرلوحی: تعطیلی جلسات شورا بازتاب خوبی ندارد

پیشنهاد برگزاری مجازی جلسات شورای اسلامی شهر تهران با مخالفت برخی از اعضا که طرح آن را موجب حاشیه سازی برای شورا دانستند رای نیاورد.

پیشنهاد برگزاری مجازی جلسات شورای شهر تهران رای نیاورد/ میرلوحی: تعطیلی جلسات شورا بازتاب خوبی ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ در جلسه دویست و چهل و هشتم شورای شهر تهران طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به آیین نامه داخلی شورای شهر تهران به منظور تعطیلی جلسات علنی شورا در شرایط ضروری با توجه به شرایط حاکم بر کشور و تجربه خاص کویید ۱۹ که بر روندهای اداری اثر گذاشته است به بحث گذاشته شد.

الهام فخاری به عنوان پیشنهاد دهنده گفت: با توجه به درخواست همکاران و تاکیدات پنجمین دوره در هوشمندسازی شهر این طرح مطرح می شود.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد مدل بومی شهر هوشمند تهران براساس تجارب موفق جهانی و توسعه و بهینه سازی زیرساخت و سامانه های یکپارچه در شهرداری تهران تلاش می شود اظهار داشت: تجربه این بحران فراگیر اخیر با توجه به تداوم بیماری و ضرورت تدبیر کاهش خطر انتقال از دلائل ارائه این طرح است.

فخاری به ایجاد جدیت در تشکیل جلسات غیرحضوری در پارلمان شهری مدرن تاکید کرد و گفت: انتظار می رود که اقتضائات استمرار خدمت خود را در شرایط بحران پیش بینی کنیم و به همین دلیل این طرح الحاق با دو فوریت تدوین شده است.

وی با تاکید بر اینکه این پیشنهاد به معنی برگزاری غیرحضوری جلسات است افزود: این پیشنهاد به معنی این ایست که از پلتفروم مجازی استفاده کنیم.

این عضو شورای شهر گفت: جلسات براساس این طرح، بنابر تشخیص هیات رئیسه به صورت حضوری برگزار می کنیم اما اگر شرایط سخت تری به وجود بیاید این تبصره امکان تصمیم گیری را فراهم می کند.

میرلوحی: دولت کفایت می کند

میرلوحی در مخالفت با این طرح گفت: شورای شهر با توجه به اینکه مجموعه مدیریت شهری موازی و در کنار بخش درمان در مدیریت شرایط کرونایی موجود حضور داشته و باید حضور داشته باشد گفت: امروز بیش از ۱۰۰ هزار نفر در مدیریت شهری در تلاش اند. شورای شهر نمی تواند نسبت به این حضور در حاشیه قرار بگیرد و مصوبه دولت کفایت می کند.

وی افزود: امروز دست همه شوراها برای تصمیم گیری باز است و همانظور که در این ۹ ماه عمل کردیم.

حجت نظری در جایگاه موافق این طرح گفت: مصوبه ستاد ملی کرونا راه را باز کرده است و ما نیازمند مصوبه هستیم چون پیش تر تقویم حضور در صحن را تصویب کرده ایم و اگر جلسات لغو شود نیاز به رای شورا دارد.

دو فوریت رای نیاورد

دوفوریت این طرح به رای گذاشته شد اما رای نیاورد و اعضای شورا به منظور ارائه یک فوریت آن امضا جمع کردند.

با طرح دوباره این پیشنهاد محمد سالاری تعطیلی جلسات علنی شورای شهر را نادرست عنوان کرد و گفت: شورای شهر نماد فعالیت مدیریت شهری است وقتی شورای شهر پایتخت جلسه علنی نداشته باشد همه شهرها تحت تاثیر قرار می گیرند.

وی افزود: ما در سال پایانی فعالیت کارهای قابل توجهی داریم.

این عضو شورای شهر با مثال زدن برگزاری جلسات مجلس شورای اسلامی با ۲۴۰ عضو تعطیلی جلسات ۲۱ نفره شورای شهر را غیرمنطقی دانست.

الهام فخاری در پاسخ به سالاری گفت: قرار نیست جلسات تعطیل شود، ما جلسات را بر روی پلتفروم مجازی برگزار خواهیم کرد. آنهم در شرایط اضطرار.

امینی تصویب فوریت این طرح را به معنی موافقت با محتوا ندانست و گفت: می توانیم درباره کلیات بحث کنیم.

تعطیلی جلسات شورا بازتاب خوبی ندارد

میرلوحی تصویب این طرح را دارای بازتاب خوبی ندانست و هاشمی با اشاره به حتی ئریس جمهور هم جلسات ستاد ملی کرونا را به صورت حضوری شرکت می کند، گفت: بهتر است با طرح این موضوع برای شورای شهر حاشیه سازی نکنیم.

در نهایت پیشنهاد یک فوریت برگزاری مجازی جلسات شورای شهر هم با ۸ رای مخالف و ۸ رای موافق رای نیارود.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر