کد خبر: 95486
A

فعال کارگری هفت‌تپه: هیچ اطمینانی به وعده‌های امام جمعه برای بازگشت به کار کارگران اخراجی نداریم/ آمنه‌سادات ذبیح‌پور به جو کاذب امنیتی علیه اسماعیل بخشی دامن زد

یوسف بهمنی: متاسفانه، آقایانی نظیر شریعتی، استاندار خوزستان، مسئله این بچه‌ها را امنیتی کردند و آمنه سادات ذبیح‌پور با تهیه آن گزارش از اسماعیل بخشی در بخش خبری 20:30 به این جو کاذب امنیتی درباره همکاران ما دامن زد.

فعال کارگری هفت‌تپه: هیچ اطمینانی به وعده‌های امام جمعه برای بازگشت به کار کارگران اخراجی نداریم/ آمنه‌سادات ذبیح‌پور به جو کاذب امنیتی علیه اسماعیل بخشی دامن زد

به گزارش دیده بان ایران؛ یوسف بهمنی، فعال کارگری و از سخنرانان اعتصابات کارگران که چندی پیش توسط نیروهای امنیتی، بازداشت و به زندان منتقل شده بود ضمن گلایه از عدم پیگیری وعده‌های مسئولین از وضعیت کارگران اخراجی این شرکت، اظهار داشت: چند روز قبل که با پیگیری و اعتراضات مصرانه کارگران، زمینه لغو ممنوعیت ورود بنده به همراه ۱۴نفر دیگر از همکاران به شرکت هفت‌تپه فراهم شد، فرماندار و نماینده ولی فقیه در استان در پاسخ به مطالبه ما برای بازگشت به کار همکاران اخراجی عنوان کردند که با تحمل چند روز، پیگیری‌های لازم برای این مسئله صورت خواهد گرفت.

اما متاسفانه، هنوز هیچ خبری از پیگیری این وعده وعیدها نبوده و از آن جا که ما می‌دانیم که آقایان، هیچ پیگیری برای حل مشکل و بازگشت به کار اسماعیل بخشی، محمد خنیفر، ایمان اخضری، سالار بیژنی و یکی دیگر از کارگران هفت‌تپه صورت نداده‌اند، هیچ اطمینانی به این دست وعده‌ها نداریم.

همین یک سال قبل بود که موسوی، امام جمعه اهواز و نماینده ولی فقیه در خوزستان قول داد که برای بازگشت به کار همکاران ما، تمام پیگیری‌های لازم را صورت می‌دهد و هنوز و با گذشت یک سال از این وعده، هیچ خبری از تحقق آن نیست.

آمنه‌سادات ذبیح‌پور با گزارش خود به جو کاذب امنیتی درباره اسماعیل بخشی دامن زد

متاسفانه، آقایانی نظیر شریعتی، استاندار خوزستان، مسئله این بچه‌ها را امنیتی کردند و آمنه سادات ذبیح‌پور با تهیه آن گزارش از اسماعیل بخشی در بخش خبری ۲۰:۳۰ به این جو کاذب امنیتی درباره همکاران ما دامن زد.

در همان زمان هم وقتی با اسماعیل حرف می‌زدم به من گفت که آن مصاحبه، حاصل چند ساعت تصویربرداری و گفتگو بوده و ذبیح‌پور و همکارانش که در بریده کردن گزارش‌ها و انعکاس مطالب دلخواه‌شان استاد شده‌اند با تدوین و مونتاژ بریده و بخش‌های کوتاهی از آن، مسئله را به گونه‌ای که دوست داشتند، جلوه دادند. در صورتی که به گفته اسماعیل در آن چند ساعت مصاحبه، حرف‌های زیادی مطرح شده بود که هیچ‌کدام پخش نشد.

در حال حاضر هم، اسماعیل بخشی، محمد خنیفر و سایر همکاران اخراجی ما از کار بیکار شده و هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنند. از نظر ما، حق اسماعیل بخشی که دلسوزانه و با تعهد کار کرده و همواره نسبت به رفاه و حق و حقوق کارگران و همکارانش دغدغه داشته، این نیست که امروز شاهد خانه‌نشینی او در این وضعیت سخت معیشتی و اقتصادی باشیم.

آقایان برای آمارسازی، محصول ۱۸۰۰هکتار از زمین‌های هفت‌تپه را هدر دادند

متاسفانه، امروز شاهد آمارسازی‌ها و رزومه‌سازی‌هایی هستیم که به راندمان کاری و منابع هفت‌تپه آسیب جدی وارد کرده است. به عنوان نمونه، استاندار خوزستان، پیش‌تر وعده داده بود که امسال، بالغ بر ۳هزار هکتار از زمین‌های هفت‌تپه را به زیر کشت خواهند برد و برای تحقق این وعده غیرکارشناسی با وجود اینکه آخرین مهلت طبیعی و کارشناسی کشت محصول نیشکر، پایان شهریور بوده، همچنان شاهد کشت در زمین‌های هفت‌تپه هستیم.

مسئله‌ای که با ادامه کشت محصول در سرمای فعلی باعث هدررفت منابع شده و محصولی بی‌کیفیت و غیرقابل بهره‌برداری را صرفا برای آمارسازی آقایان دست و پا کرده است. کشت محصول در این زمان از سال باعث تولید محصول نامرغوب شده و کما اینکه در سال گذشته نیز با اقدام مشابه وضعیت فعلی، بالغ بر ۱۸۰۰هکتار از زمین‌های هفت‌تپه، محصول بی‌کیفیت به بار آورد و همه این محصولات اوت و هدر شدند.

رئیس دستگاه قضا به حرفهای خود برای تحقق عدالت در هفت‌تپه عمل کند

با این همه درباره مسئله مهم و مطالبه اصلی کارگران، مبنی بر سلب ید از آقایان اسدبیگی از شرکت هفت‌تپه و احراز عدم اهلیت آن‌ها برای تملک شرکت، پیرو نامه‌ای که سازمان خصوصی‌سازی به هیئت داوری ارسال کرده، این مسئله باید نهایی شود. البته هنوز خبری از تحقق این پیگیری نداریم.

با توجه به اظهاراتی که رئیس دستگاه قضایی برای پیگری عدالت سرداده، تقاضای ما از رئیسی این است که به این شعارها عمل کرده و هرچه سریعتر، این مسئله را پیگیری کند. متاسفانه، از سه ماه قبل، مسعودی‌مقام، قاضی پرونده آقایان اسدبیگی عنوان کرده که پرونده برای انجام مراحل کارشناسی مورد رسیدگی قرار گرفته و با این حال، خروجی از این کارشناسی ندیده‌ایم.

منبع: امتداد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر