کد خبر: 96061
A

ورود سامانه جدید بارشی به کشور از فردا

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور طی امروز و فردا، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی فردا خبر داد.

 ورود سامانه جدید بارشی به کشور از فردا

به گزارش دیده بان ایران، صادق ضیاییان ضمن بیان اینکه امروز (۶ آذر) سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال است، اظهار کرد: در شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شمالی بارش برف و باران و در جزایر واقع در شمال خلیج فارس، بوشهر، خوزستان و ایلام رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از اواسط امروز (۶ آذر) تا ظهر فردا (۷ آذر) فعالیت سامانه بارشی تشدید می‌شود و در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، شرق خوزستان، جنوب لرستان، جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، شمال زنجان و کردستان و همچنین در غرب  مازندران، گیلان و اردبیل بارش‌ها شدت خواهد داشت.

به گفته ضیاییان، بعدازظهر فردا (۷ آذر) با خروج این سامانه از شمال شرق کشور، بارش در نوار شمالی کشور کاهش پیدا می‌کند و با ورود سامانه جدیدی از جنوب غرب کشور بارندگی در جنوب، جنوب غرب، غرب و مرکز کشور تداوم خواهد داشت.

وی همچنین اظهار کرد: تمرکز بارش‌ها در جزایر خلیج فارس، بوشهر، خوزستان، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب فارس و اصفهان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز شنبه (۸ آذر) گستره فعالیت این سامانه بارشی به دامنه‌های جنوبی البرز و مناطقی از شرق کشور گسترش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: یکشنبه (۹ آذر) در کل نیمه غربی کشور بارش رخ می‌دهد. همچنین از اواسط شنبه (۸ آذر) تا بعدازظهر یکشنبه (۹ آذر) در خوزستان، شمال خلیج فارس، شمال بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، غرب اصفهان، لرستان، ایلام و غرب کرمانشاه بارش شدت خواهد داشت.

وی ادامه داد: دوشنبه (۱۰ آذر) بارش در نوار شمالی کشور ادامه خواهد داشت و با نفوذ جریان‌های شمالی به سواحل دریای خزر، بارش در استان‌های ساحلی تقویت می‌شود. به‌تدریج از بعدازظهر دوشنبه (۱۰ آذر) بارش در این مناطق کاهش پیدا می‌کند و این سامانه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین یادآور شد: دریای خزر امروز و فردا (۶ و ۷ آذر) و خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان از امروز تا یکشنبه (۹ آذر) مواج خواهند بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۷ آذر) نیمه ابری همراه با مه صبح‌گاهی و در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۳  درجه سانتیگراد و روز شنبه (۸ آذر) ابری، به‌تدریج بارش باران و برف و مه رقیق با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر