کد خبر: 96293
A

رئیس شورای شهر تهران: قیمت واقعی بلیط مترو ۱۵ هزار تومان است/ ۵ هزارتومان سهم مردم است

رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از رویه در نظر گرفته شده از سوی بانک مرکزی ادامه داد: مگر اعتبار دولت آنقدر کم شده است که بانک‌ها از خود شهرداری نیز تضمین می‌خواهند؟ و بنده هم با آقای شریعتمداری صحیت کردم و هم به آقای همتی پیام دادم که این موضوع صحیح نیست که شهرداری اعتبار دارد ولی دولت اعتبار ندارد و این زیر سوال بردن دولت جمهوری اسلامی است و وقتی ماده 62 می‌آید بانک‌ها به هیچ وجه نباید تضمینی را از شهرداری بگیرند و در گذشته نیز رویه به همین شکل بوده است.

رئیس شورای شهر تهران: قیمت واقعی بلیط مترو ۱۵ هزار تومان است/ ۵ هزارتومان سهم مردم است

به گزارش دیده بان ایران؛ محسن هاشمی در پایان جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد شهردار تهران و معاونین با اعضای شورای شهر تهران به صورت مجازی جلسه هم اندیشی داشتند و طرح های اولویت محور و تحقق پذیر شهرداری تهران را معاونین گزارش دادند و چون فرصت کم بود تنها سه تن از معاونین شهردار گزارش خود را در این رابطه مطرح کردند.

وی گفت: آقایان مناف هاشمی، یزدانی و صبوری به عنوان معاونین شهردار در این جلسه گزارش خود را ارائه کردند و در ادامه نیز در یک بازه زمانی نیم ساعته اعضای شورای شهر تهران سوالات خود را مطرح کردند و قرار شد  این جلسات هم اندیشی ادامه پیدا کند.

رئیس شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: در ادامه نیز جلسه علنی شورای شهر تهران به صورت ترکیبی برگزار شد و 13 تن از اعضا در صحن حاضر، 5 تن از اعضا به صورت مجازی به ما پیوستند و وارد بحث‌ها و دستورات جلسه شدیم و خوشبختانه به حدود 4 دستور رسیدگی شد.

هاشمی ادامه داد: البته یک دستور دو فوریتی نیز توسط اعضا به هیئت رئیسه داده شد مبنی بر نامگذاری یک خیابان به نام شهید محسن فخری زاده که با رای اکثریت اعضا این دو فوریت به تصویب و سپس نامگذاری انجام گرفت.

وی در رابطه با نقد شدن بخشی از اوراق مشارکت به شهرداری تهران تصریح کرد: اوراق مشارکت زمانی که در مجلس به تصویب می‌رسد در همان جا مشخص می‌شود  چه کسی باید تضمین کننده بازپرداخت باشد و در مورد اوراق مشارکت مربوط به شهرداری‌ها نیز 50 درصد از اوراق مشارکت توسط دولت تضمین بازپرداخت می‌شود و 50 درصد توسط شهرداری و به نظر می‌رسد بانک مرکزی و سیستم بانکی یک بند اضافی برای شهرداری‌ها ایجاد کرده‌اند. که بر اساس آن ضمن اینکه دولت تضمین برای بازپرداخت اوراق مشارکت می‌کند و تا الان نیز انجام داده است، شهرداری‌‌ها نیز باید تضمین کنند که این یک بروکراسی بیش از اندازه است که باید فرآیند صدور اوراق مشارکت تسهیل شود.

رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از رویه در نظر گرفته شده از سوی بانک مرکزی ادامه داد: مگر اعتبار دولت آنقدر کم شده است که بانک‌ها از خود شهرداری نیز تضمین می‌خواهند؟ و بنده هم با آقای شریعتمداری صحیت کردم  و هم به آقای همتی پیام دادم که این موضوع صحیح نیست که شهرداری اعتبار دارد ولی دولت اعتبار ندارد و این زیر سوال بردن دولت جمهوری اسلامی است و وقتی ماده 62 می‌آید بانک‌ها به هیچ وجه نباید تضمینی را از شهرداری بگیرند و در گذشته نیز رویه به همین شکل بوده است.

هاشمی در پایان درباره صحبت‌های اخیر معاون حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره افزایش قیمت بلیط مترو خاطرنشان کرد: ایشان توضیح دادند که با توجه به افزایش قیمت‌ها و کم شدن تعداد مسافر خود به خود قیمت تمام شده بلیط افزایش پیدا می‌کند و ما الان در فصل بودجه هستیم و باید یارانه دولت در بودجه حمل و نقل عمومی دیده شود و آقای مناف هاشمی به موقع این موضوع را مطرح کردند که قیمت تمام شده بلیط دیگر قیمت قبلی نیست و الان 15 هزار تومان است و بر اساس آنچه که تصویب شده بود یک سوم را مردم، یک سوم را دولت و یک سوم را شهرداری و طبیعی است که 5 هزار تومان را شهرداری، 5 هزارتومان دولت و 5 هزار تومان باقیمانده توسط مردم باید تصمیم گیری بشود که پیشنهاد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بر این بود که این سهم توسط شهرداری و دولت پرداخت شود و منظورشان این نبود که توسط مردم پرداخت شود و لازم است هم شهرداری  و هم دولت نسبت به سهم خودشان در رابطه با قیمت تمام شده بلیط اقدام کنند.

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر