کد خبر: 96694
A

سیر کرونا در تهران نزولی شد

معاون درمان عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: اغلب بیمارانی که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند بدحال هستند و همچنان در سن بالای ۷۰ سال بیشترین آمار مرگ و میر کرونا را داریم.

سیر کرونا در تهران نزولی شد

به گزارش دیده بان ایران، معاون درمان عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: اغلب بیمارانی که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند بدحال هستند و همچنان در سن بالای ۷۰ سال بیشترین آمار مرگ و میر کرونا را داریم.

نادر توکلی معاون درمان عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره وضعیت بیماری کرونا اظهار کرد: سیر بیماری کرونا در تهران نزولی است و آمار ورودی و خروجی بیمارستان‌ها تطابق دارد و اکنون خروجی بیمارستان‌ها بیش از ورودی‌هاست.

توکلی بیان کرد: ما روزانه بین ۸۰۰ تا هزار بیمار بستری و ۴۰۰ تا ۶۰۰ مورد خروجی (فوتی و ترخیصی) از بیمارستان‌ها داشتیم و اکنون بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ مورد ورودی بستری بیمارستان‌ها کم شده است.

معاون درمان عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران بیان کرد: ۵۰ درصد تخت‌های ویژه و ۲۵ درصد تخت‌های عادی بیمارستان‌ها مربوط به بیماران کرونایی است.

توکلی اظهار کرد: اغلب بیمارانی که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند بدحال هستند و ۹۵ درصد بیماران با اکسیژن پایین در آی‌سی‌یو بستری می‌شوند و عمده فوتی‌ها در این افراد اتفاق می‌افتد و همچنان در سن بالای ۷۰ سال بیشترین آمار مرگ و میر کرونا را داریم.

معاون درمان عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران به دنبال اینکه بیماران دیر مراجعه می‌کنند و اغلب بیماران در ۵ روز نخست علامت کمی دارند و اغلب فکر می‌کنند چون در روزهای نخست وضعیت بدی نداشتند، بدحال نخواهند شد و دیر مراجعه می‌کنند.

توکلی تاکید کرد:‌ بررسی مجدد و نظارت بر بیماران مبتلا به کرونا در روزهای پنجم تا دهم باید بیشتر باشد و بیماران در هفته دوم بیماری نسبت به علامت‌ها هوشیارتر باشند و اگر تغییر علامتی رخ داد فرد باید بلافاصله به پزشک مراجعه کند.

معاون درمان عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: محدودیت‌ها هم در تهران با شدت کمتر ادامه‌دار خواهد بود و اگر مردم همچنان نکات بهداشتی را رعایت کنند از پیک بیماری عبور خواهیم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر