کد خبر: 96742
A

رئوس برنامه‌ها و اقدامات روز جهانی کار داوطلبانه و آغاز هفته کار داوطلبانه و جهادی اعلام شد

سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ۵ دسامبر مصادف با ۱۵ آذر ماه ، آغاز هفته‌ی کار داوطلبانه و جهادی، که مصوبه شورای شهر‌تهران است، برنامه‌های متنوعی را به اجرا خواهد گذاشت.

رئوس برنامه‌ها و اقدامات روز جهانی کار داوطلبانه و آغاز هفته کار داوطلبانه و جهادی اعلام شد
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به نقل روابط عمومی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، همزمان با فرارسیدن روز جهانی کار داوطلبانه و آغاز هفته کار داوطلبانه و جهادی، شهرداری تهران با درک اهمیت این هفته در جذب مشارکت داوطلبان، برنامه‌های متنوعی را با رعایت شرایطِ کرونایی این روزهای پایتخت برای بزرگداشت این هفته اجرا خواهد کرد.
 
بر این اساس، روز شنبه ۱۵ آذر با عنوان «نقش تشکل‌های مردم‌نهاد در کار داوطلبانه»، یکشنبه ۱۶ آذر با عنوان «نقش کار داوطلبانه در بهبود وضعیت افراد آسیب‌دیده»، روز دوشنبه ۱۷ آذر با عنوان «نقش کار داوطلبانه در توان‌افزایی سالمندان، زنان و کودکان»، سه‌شنبه ۱۸ آذر با عنوان «نقش کار داوطلبانه در حفظ محیط زیست»، روز چهارشنبه ۱۹ آذر با عنوان «نقش کار جهادی در ترویج کار داوطلبانه»، پنجشنبه ۲۰ آذر با عنوان «نقش کار داوطلبانه متخصصین و صاحبان پیشه در توسعه کار داوطلبانه» و روز جمعه ۲۱ آذر هم با عنوان «نقش کار داوطلبانه محله‌محور در ارتقای کیفیت زندگی در محلات» نامگذاری شده است.
 
در طول هفته کار داوطلبانه و جهادی، سه وبینار تخصصی با حضور کارشناسان اجتماعی و شهری برگزار شده و هر روز یک نشریه‌ تخصصیِ الکترونیکی با رویکردِ جذب مشارکت‌های داوطلبانه و ارائه تجربیات ملی و جهانی به مردم و شهروندان منتشر خواهد شد.
همچنین در تمام روزهای هفته، موشن‌گرافی، اینفوگرافی و تیزرهایی با موضوع کار جهادی و داوطلبانه منتشر و تلاش خواهد شد این موضوع به عنوان یک دغدغه ملی در سطحی وسیع ارائه شود.
برگزاری ۲ رویداد؛ شامل؛ حضور نمادین داوطلبان در یکی از گرمخانه‌های پایتخت و دیگری دورهمی چند تن از فعالان حوزه داوطلبی در سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با حضور حداقلی داوطلبان به شکل نمادین برگزار خواهد شد.
 
رونمایی و آغاز به کار سامانه باشگاه داوطلبان اجتماعی شهر تهران نیز دیگر رویداد مهم هفته کار داوطلبانه و جهادی است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر