کد خبر: 96790
A

جزییات نقص حکم اعدام امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی/ پاک نیا: حکم اعدام به طور کامل نقض شد

وکیل یکی از محکومان حوادث آبان ۹۸ گفت: حکم اعدام به طور کامل نقض شد و پرونده طی روزهای آتی جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارسال می‌شود. مسلما این پرونده دیگر به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارجاع نخواهد شد. بنابراین جلسه رسیدگی مجددی با حضور وکلای انتخابی متهمان برگزار خواهد شد.

جزییات نقص حکم اعدام امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی/ پاک نیا: حکم اعدام به طور کامل نقض شد

به گزارش دیده بان ایران؛ بابک پاک‌نیا، وکیل یکی از محکومان حوادث آبان ۹۸ که ساعتی قبل در توئیتی از نقض حکم اعدام امیرحسین مرادی،  سعید تمجیدی و محمد رجبی خبر داده بود، توضیحات بیشتری در این باره ارائه کرد و گفت: امروز به دیوان عالی کشور مراجعه کردم، طی هفته های اخیر نیز مکررا در حال رفت و آمد به آنجا بودیم برای اینکه از نتیجه رسیدگی به پرونده سه جوان محکوم شده آگاه شویم. سرانجام مشخص شد که اعاده دادرسی پذیرفته شده و شعبه اول دیوان رای خود را مبنی بر پذیرش اعاده دادرسی صادر کرده است.

 

بدین ترتیب حکم اعدام به طور کامل نقض شد و پرونده طی روزهای آتی جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارسال می شود. مسلما این پرونده دیگر به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارجاع نخواهد شد. بنابراین جلسه رسیدگی مجددی با حضور وکلای انتخابی متهمان برگزار خواهد شد.

 

با برگزاری این جلسه، حکم صادر خواهد شد که با توجه به نقض حکم اعدام از سوی دیوان عالی کشور و ادله ای که ما در پرونده جمع آوری کرده ایم، بسیار دور از ذهن است که مجددا حکم اعدام در این پرونده صادر شود.

 

وی با بیان اینکه دیگر مشکلی از بابت دسترسی به این پرونده از سوی وکلا وجود ندارد، گفت: از زمانی که پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع شد، توانستیم آن را مطالعه کنیم و در حال حاضر نیز به محتوای آن دسترسی داریم.

 

منبع: امتداد 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر