کد خبر: 96854
A

عقیم‌سازی زنان معتاد دروغ است

عقیم‌سازی زنان معتاد سیاست کلی نظام نیست. طرح این موضوع غیرانسانی از سوی هر گروه و جناحی خلاف واقع است. ستاد مبارزه با موادمخدر و بهزیستی به‌عنوان متولیان اصلی این حوزه چنین برنامه و طرحی ندارند و این حرف خلاف واقع است.

 عقیم‌سازی زنان معتاد دروغ است

به گزارش دیده بان ایران؛  عقیم‌سازی زنان معتاد سیاست کلی نظام نیست. طرح این موضوع غیرانسانی از سوی هر گروه و جناحی خلاف واقع است. ستاد مبارزه با موادمخدر و بهزیستی به‌عنوان متولیان اصلی این حوزه چنین برنامه و طرحی ندارند و این حرف خلاف واقع است.

 عقیم‌سازی زنان معتاد دروغ است. فرید براتی‌سده، مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به موضوع عقیم‌سازی زنان معتاد متجاهر که مدتی است در برخی محافل خبری به آن اشاره می‌شود، گفت: «چنین بحث‌هایی اصلا مطرح نیست و هر کسی از هر جناحی چنین سخنانی می‌گوید، خلاف واقع سخن گفته است و چنین موضوعاتی اصلا مطرح نیست. اگر هم چنین سخنانی از سوی برخی افراد مطرح می‌شود، دلیل بر این نیست که این‌گونه سخنان سیاست‌های کلی نظام و سیاست ستاد مبارزه با موادمخدر یا سیاست دستگاه‌هایی مانند بهزیستی است.»

او با غیرانسانی خواندن چنین موضوعی ادامه داد: «وظیفه دستگاه‌هایی مانند ما و وزارت بهداشت که دستگاه‌های خدماتی هستیم، این است که به این زنان خدماتی را ارایه دهیم و زمینه‌ای برای ارایه خدمات به آن‌ها فراهم کنیم. در دو استان تهران و خراسان‌رضوی مراکز مادر کودک برای زنان معتاد متجاهر راه‌اندازی شده است.»

آن‌طور که براتی‌سده می‌گوید این بحث که مطرح می‌شود، یک بحث انحرافی است و افرادی که چنین سخنانی می‌گویند، آشنایی با حیطه اعتیاد در زنان ندارند. این موضوعات ممکن است باعث شود زنانی که باردار هستند و مصرف مواد دارند، به مراکز درمانی ما مراجعه نکنند و اثرات منفی چنین صحبت‌هایی بسیار زیاد است.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی در ادامه صحبت‌هایش به حمایت این سازمان از زنان معتاد باردار اشاره کرد و در این‌باره توضیح داد: «زنان معتادی که باردار یا دارای کودک و نوزاد هستند، می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند و تحت‌نظر درمانی و حمایتی قرار بگیرند. زنانی که باردار هستند، هنگام زایمان به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند و زنانی که دارای نوزاد و کودک هستند و می‌خواهند کودکان‌شان در کنارشان باشند نیز در این مراکز می‌توانند خدمات‎ درمانی بگیرند و تحت پوشش ما هستند و هیچ‎گونه محدودیتی برای حمایت از این زنان نداریم. ظرفیت‌هایی که ایجاد شده، همچنان خالی است و این نشان‌دهنده این است که این زنان تعداد زیادی ندارند.»

او با تأکید بر حمایت موثر از زنان معتاد ادامه داد: «یکی از موسسات خیریه قرار است زنانی که از مراکز مادر و کودک ما خارج می‌شوند و به همراه کودکان‌شان هستند، تحت پوشش قرار داده و خانه‌های امنی برای آن‌ها در نظر بگیرند تا بتوانند در کنار کودکان‌شان زندگی کنند و تمام هزینه آن نیز پرداخت می‌شود.»

منبع: شهروند انلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر