کد خبر: 96936
A

جولان کلاس‌های آموزشی آنلاین با ارائه مدارک تقلبی!+جزییات

در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی پُر است از تبلیغات مؤسسات آموزش‌های تخصصی که به دلیل شیوع کرونا، کلاس‌هایشان را آنلاین برگزار می‌کنند. هر کدامشان هم به یک ترفندی قصد جذب مشتری دارند؛ یکی از آن‌ها تخفیفات ویژه برای کارآموزان در نظر گرفته و دیگری مدرک معتبرش را تبلیغ می‌کند.

جولان کلاس‌های آموزشی آنلاین با ارائه مدارک تقلبی!+جزییات

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی پُر است از تبلیغات مؤسسات آموزش‌های تخصصی که به دلیل شیوع کرونا، کلاس‌هایشان را آنلاین برگزار می‌کنند. هر کدامشان هم به یک ترفندی قصد جذب مشتری دارند؛ یکی از آن‌ها تخفیفات ویژه برای کارآموزان در نظر گرفته و دیگری مدرک معتبرش را تبلیغ می‌کند.

 در این میان هستند آموزشگاه‌هایی که بدون داشتن مجوز، کلاس‌های مجازی برگزار می‌کنند، آموزش می‌دهند و در آخر هم یک مدرک جعلی و بی‌اعتبار برای کارآموز ارسال می‌کنند.

ساناز که ۲۳ سالش است در دام یکی از آموزشگاه‌های غیرمجاز افتاده‌است. او دراین باره  می‌گوید: «حدود یک سال است که در فکر گرفتن مدرک نسخه‌خوانی بودم تا بتوانم با مدرک آن در داروخانه مشغول به کار شوم، در کانال تلگرامی دانشگاه‌مان تبلیغات یک آموزشگاه را دیدم که در آن نوشته بود گواهینامه معتبر ارائه می‌دهد، بنابراین تصمیم گرفتم که در کلاس‌های آن شرکت کنم.»

او ادامه می‌دهد: «پس از واریز پول، کلاس‌های مجازی شروع شد و آن‌ها را پشت سر گذاشتم، بعد از آن هم از من و بقیه کارآموزان، آزمون گرفته شد و، چون نمره قبولی گرفتیم، مدرک نسخه‌خوانی را در شبکه اجتماعی برایم ارسال کردند و گفتند که از همان پرینت بگیریم!»

ساناز درباره کلاهبرداری این مؤسسه اظهار می‌دارد: «چندین بار به فردی که خودش را مدیر مؤسسه معرفی کرده‌بود، پیام دادم و از او خواستم که اصل مدرک را برایم بفرستد، اما هر بار یک بهانه‌ای آورد. حتی به او گفتم که برای پیگیری دریافت گواهی نسخه‌خوانی، آدرس مؤسسه را برایم بفرستد، اما امتناع کرد، آن وقت بود که به معتبر بودن گواهی ارسال شده شک کردم.»

این قربانی مؤسسه آموزشی تقلبی می‌گوید: «مدرک را به یکی از داروخانه‌های محله‌مان نشان دادم، به من گفتند که اصلاً چنین مدرکی اعتبار ندارد، مسئول داروخانه به من گفت که باید به انجمن داروسازان ایران شکایت کنم. متأسفانه علاوه بر وقتی که از من گرفته شد و اینترنتی که بابت کلاس‌ها صرف کردم، قصد شکایت دارم تا پول شهریه‌ای را که به حسابشان واریز کرده‌ام، پس بگیرم.»

مدرک نسخه‌خوانی فقط با مهر انجمن داروسازان معتبر است

دکتر جلیل سعیدلو، دبیر انجمن داروسازان ایران درباره مؤسساتی که تبلیغ آموزش نسخه‌خوانی می‌کنند به خبرنگار «جوان» می‌گوید: «کلاس‌های نسخه‌خوانی از سوی سازمان غذا و دارو به انجمن داروسازان سراسر کشور محول‌شده و کسانی که در حوزه دارو فعال هستند و به آن اشراف دارند کلاس‌ها را برگزار می‌کنند.»

او ادامه می‌دهد: «آن مدرک «نسخه‌خوانی»‌ای مورد تأیید سازمان غذا و دارو است که بعد از گذراندن کلاس‌های آموزشی توسط انجمن داروسازان ایران و شعب آن صادر شود، نه مؤسسات. هیچ کدام از این مدارک مؤسسات خصوصی مورد تأیید انجمن داروسازان و سازمان غذا و دارو نیست.»

دبیر انجمن داروسازان ایران تأکید می‌کند: «افرادی که خارج از این چارچوب اعلام شده، اقدام به برگزاری کلاس‌ها می‌کنند صلاحیت حرفه‌ای این موضوع را ندارند و به رسمیت هم شناخته نخواهند شد و مدرک‌هایشان هم مورد تأیید نیست.»

سعیدلو اظهار می‌دارد: «افرادی که در کلاس‌های آموزشی مؤسسات غیرمجاز شرکت کرده‌اند نمی‌توانند در داروخانه‌ها مشغول به کار شوند و باید مجدداً در کلاس‌های معتبر شرکت کنند و دوره آموزشی بگذرانند.»

او خطاب به کسانی که در دام کلاهبرداران مؤسسات غیرمجاز افتاده‌اند و قصد شکایت از آن‌ها را دارند، می‌گوید: «به مراکزی که قانون مشخص کرده‌است مراجعه کنند تا شاید با شکایت از این آموزشگاه‌های متخلف ضررشان را جبران کنند.»

دبیر انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه انجمن داروسازان پیش از شیوع کرونا کلاس‌های حضوری برگزار می‌کرد و در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا، همان کلاس‌ها در فضای مجازی اجرا می‌شود، می‌گوید: «علاقه‌مندان می‌توانند با انجمن داروسازان شهر خودشان تماس بگیرند و وقتی تعداد متقاضیان به حد نصاب رسید کلاس‌ها یا در خود شهر یا در نزدیک‌ترین شهر ممکن، برگزار می‌شود و شرکت کنند. کلاس‌ها در حال حاضر به صورت مجازی است و پس از کاهش شیوع کرونا در کشور و بازگشتن شرایط عادی مجدداً کلاس‌های حضوری برگزار خواهد شد.»

 

منبع: جوان 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر