کد خبر: 97117
A

رشد ۱۰ درصدی متقاضیان فرزندخواندگی در دوران کرونا

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران اعلام کرد: سازمان بهزیستی در تلاش است تا با برگزاری کمیته‌های استانی پروسه فرزندخواندگی را تسریع دهد.

رشد ۱۰ درصدی متقاضیان فرزندخواندگی در دوران کرونا

به گزارش دیده بان ایران؛ مهدی خانکه، با بیان اینکه فرآیند فرزندخواندگی فرآیندی پیچیده است، گفت: سازمان بهزیستی در تلاش است تا با برگزاری کمیته‌های استانی پروسه فرزندخواندگی تسریع یابد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه آمارهای ۶ ماه گذشته از میزان فرزندخواندگی در استان تهران، حکایت از میزان رشد فرزندخواندگی در کشور دارد، افزود: علی رغم وجود بیماری کرونا و محدودیت‌ها، در ۶ ماهه اول سال ۹۹ نسبت به ۶ ماهه اول سال ۹۸ متقاضیان فرزندخواندگی حدود ۵ تا ۱۰ درصد رشد داشته اند.

وی درباره تاثیر ویروس کرونا بر میزان فرزندخواندگی بیان کرد: باتوجه به اینکه ایران کشوری شیعه و مسلمان است و یتیم‌نوازی در بطن وجودی فرهنگ ما وجود دارد، بنابراین هیچ مسئله‌ای مانع از کار خیر در مردم نمی‌شود.

وی ادامه داد: به طور کلی میزان درخواست مردم برای فرزندخواندگی بالاست و ما نیز در تلاش هستیم تا بتوانیم لطف مردم را با تسریع فرآیند فرزندخواندگی جبران کنیم.

خانکه تصریح کرد: میزان درخواست‌ها برای فرزندخواندگی به علت عواملی همچون کاهش فرزندآوری بین زوجین، افزایش سن ازدواج، موارد فرهنگی و حمایت اجتماعی و روانی از فرزندان بی‌سرپرست همیشه بالا بوده است.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر