کد خبر: 97752
A

سردار محمد: ۵۰ درصد خطوط مترو توسط قرارگاه خاتم ساخته می‌شود

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: از ۶۷۰ کیلومتر خط مترو افتتاح شده در سراسر کشور، حدود ۳۵۰ کیلومتر و یا به تعبیر دیگر ۵۰ درصد آن توسط قرارگاه سازندگی خاتم ساخته شده و یا در دست ساخت است.

سردار محمد: ۵۰ درصد خطوط مترو توسط قرارگاه خاتم ساخته می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)، ضمن اعلام خبر افتتاح ایستگاه برج میلاد در مسیر خط ۷ متروی تهران اظهار داشت: این ایستگاه در محدوده بزرگراه شهید همت و شهید حکیم در شمال غرب تهران واقع شده است و با ۳ ورودی مجزا، وظیفه خدمت‌رسانی مستقیم به ۳ مرکز مهم شهر تهران شامل برج میلاد، بیمارستان میلاد و دانشگاه علوم پزشکی ایران را بر عهده دارد.

وی با تشکر از همکاری شهرداری تهران در اجرای این پروژه افزود: این ایستگاه با عمق ۵۲.۵ متر، عمیق‌ترین ایستگاه خط ۷ مترو و دومین ایستگاه عمیق پایتخت محسوب می‌شود و با تلاش شبانه‌روزی ۸۰۰ نفر از نیرو‌های متخصص و سخت‌کوش قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در ۳ شیفت کاری اجرا شد.

سردار محمد با بیان اینکه ایستگاه برج میلاد کامل‌ترین ایستگاه در حال بهره‌برداری است گفت: همه سازه‌های جانبی این ایستگاه از جمله ۶ دستگاه آسانسور، ۱۰ دستگاه پله برقی و پله‌های اضطرار نیز تکمیل شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) بیان کرد: قرارگاه خاتم تجربه زیادی در ساخت مترو دارد به‌طوری‌که از ۶۷۰ کیلومتر خط مترو افتتاح شده در سراسر کشور، حدود ۳۵۰ کیلومتر و یا به تعبیری دیگر ۵۰ درصد آن توسط قرارگاه سازندگی خاتم ساخته شده و یا در دست ساخت است؛ بنابراین گزارش خط ۷ مترو تهران از پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) است که ۲۲ ایستگاه دارد و از این تعداد تاکنون ۱۱ ایستگاه به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

همچنین با افتتاح ایستگاه برج میلاد، تعداد ایستگاه‌های بهره‌برداری‌شده به عدد ۱۲ می‌رسد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر