کد خبر: 98249
A

ابراهیم رئیسی: فضای مجازی نباید تبدیل به فضای قمار بشود

رییس قوه قضاییه گفت: نباید اجازه داد که فضای مجازی تبدیل به فضای قمار، فحشا، جابجا کردن مواد مخدر و کلاه برداری شود.

ابراهیم رئیسی: فضای مجازی نباید تبدیل به فضای قمار بشود

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در "جلسه دیدار با نخبگان و نمایندگان اقشار خراسان شمالی" که چهارم دی ماه در محل استانداری برگزار شد، با بیان اینکه فضای مجازی همانند اتوبان است، اظهارکرد: همانطور که اتوبان برای تسهیل در رفت و آمد نیاز به نظم دارد فضای مجازی نیز همین گونه است بنابراین باید در این فضا نیز نظم به خوبی برقرار شود.

رییس قوه قضاییه افزود: اگر افرادی شرور در فضای مجازی دنبال کلاه برداری، توزیع مواد مخدر و ... باشند، این امور خلاف قانون است و مدیریت فضای مجازی اقتدا می کند که این کارها در آن‌انجام نشود.

وی به نقش سازمان های مردم نهاد نیز اشاره کرد و ادامه داد: سازمان های مردم نهاد نقش بسیار مهمی را دارند و ما دستورالعمل هایی را برای سازمان های مردم نهاد جمع بندی و اعلام کرده ایم.

رییس قوه قضاییه بیان کرد: سمن ها و همه آنانی که دغدغه مردم را دارند، باید سخن آن ها شنیده شود.

رییسی گفت: توجه به سمن ها و آمران امر به معروف و نهی از منکر اگر مطالبه ای دارند، مطالبه اجرای قانون است و باید به آن ها میدان داده شود و برای اجرای سخن آن ها تلاش کرد.

وی در ادامه در ارتباط با رسیدگی به پرونده‌ها در دستگاه قضایی نیز اشاره کرد و گفت: زمان رسیدگی به پرونده ها در دستگاه قضایی کوتاه شده است.

رییس قوه قضاییه اظهارکرد: دستگاه قضایی هم بازرسی پنهان و هم بازرسی آشکار هم بر مجموعه خود و هم بر سایر بخش ها دارد و انجام نظارت ها امری ضروری است.

وی همچنین در ادامه گفت: برای ورود به نظام داری کشور و ارایه خدمات باید ورود به صورت عادلانه باشد و توزیع ظرفیت و امکانات باید به صورت عادلانه صورت گیرد.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: برای گسترش عدل توجه به قانون و قانونمداری مهمترین نکته است.

وی با بیان اینکه هیچ کسی نباید به خود اجازه نقض قانون را بدهد، افزود: نقش مردم، دستگاه های اجرایی و نخبگان برای کاهش آسیب های اجتماعی و شکل گیری سبک زندگی اسلامی بسیار مهم است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر