کد خبر: 98258
A

شورای شهر تهران: برای نامگذاری معابر نیازی به اجازه گرفتن از فرمانداری نیست/ آقای فرهادی بگویید مصوبه شورا با کدام قانون مغایرت دارد؟

شهربانو امانی: «پایتخت کشور متعلق به همه مردم ایران است و نامگذاری معابر و خیابان‌ها طبق قانون وظیفه ذاتی شورای شهر است.»

شورای شهر تهران: برای نامگذاری معابر نیازی به اجازه گرفتن از فرمانداری نیست/ آقای فرهادی بگویید مصوبه شورا با کدام قانون مغایرت دارد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ یک عضو شورای شهر تهران در واکنش به فرمانداری که نامگذاری خیابانی در تهران به نام شجریان را «غیرقانونی» خوانده، گفت: «برای نامگذاری معابر نیازی به اجازه گرفتن از فرمانداری نیست.»

شهربانو امانی در همین رابطه گفت: «پایتخت کشور متعلق به همه مردم ایران است و نامگذاری معابر و خیابان‌ها طبق قانون وظیفه ذاتی شورای شهر است.»

امانی ضمن بیان این که نامگذاری معابر شهری تنها جهت اطلاع به فرمانداری اعلام می‌شود، افزود: «فرمانداری اعلام کند مصوبه شورا در ارتباط با نامگذاری‌ها با کدام قانون مغایرت دارد؟»

روز چهارشنبه پدر مصطفی احمدی روشن و عده‌ای از همراهان او با حضور در خیابان فلامک شمالی که چند روزی است به نام محمدرضا شجریان نامگذاری شده، تابلو را پایین کشیده و به شکلی نمادین تابلویی به نام محسن فخری‌زاده را نصب کردند.

در ادامه واکنش‌ها به این اقدام، فرماندار تهران شامگاه سوم دی‌ماه با تاکید بر لزوم طی شدن مراحل قانونی برای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران گفته بود که این مراحل برای مصوبه نامگذاری خیابانی به‌ نام شجریان طی نشده است.

عیسی فرهادی با تاکید بر این که «نامگذاری هیچ خیابانی به نام شجریان قانونی نیست» گفت: «مصوبه نامگذاری خیابانی به نام شجریان با مخالفت هیئت تطبیق مواجه شد و برابر قانون باید ایراد این هیئت توسط شورا رفع و بار دیگر به هیئت ارسال می‌شد.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر