کد خبر: 98298
A

قوه‌قضائیه: یکی از اعضای جیش‌العدل اعدام شد/ وکیلِ عبدالحمید میربلوچزهی: شرمنده خانواده وی شدم که نتوانستم هیچ کاری انجام دهم!

مصطفی نیلی، وکیل این اعدامی، دیروز در توییترش مدعی‌شده بود درخواست اعاده‌دادرسی میربلوچ زهی در دیوان‌عالی کشور ثبت شده، اما بدون رسیدگی به آن، روز جمعه خانواده این زندانی برای آخرین‌ دیدار با محکوم پیش‌ از اعدام، به زندان فرخوانده‌ شده‌ بودند.

قوه‌قضائیه: یکی از اعضای جیش‌العدل اعدام شد/ وکیلِ  عبدالحمید میربلوچزهی: شرمنده خانواده وی شدم که نتوانستم هیچ کاری انجام دهم!

به گزارش دیده بان ایران؛عبدالحمید میربلوچ زهی، امروز در زندان زاهدان اعدام شد.

بنابر اعلام قوه قضاییه، این زندانی در فروردین سال ۱۳۹۴، در حمله مسلحانه به نیروهای سپاه و تیراندازی در کوه ببرک دست داشته و  و در آن واقعه، دونفر از نیروهای سپاه شهید شده‌اند.

در این اعلامیه تاکید شده که همه مرحله‌های رسیدگی به این پرونده در سه‌سال اخیر طی شده است.

مصطفینیلی، وکیل این اعدامی، دیروز در توییترش گفته بود درخواست اعاده‌دادرسی میربلوچ زهی در دیوان‌عالی کشور ثبت شده، اما بدون رسیدگی به آن، روز جمعه خانواده این زندانی برای آخرین‌ دیدار با محکوم پیش‌از اعدام، به زندان فرخوانده‌شده‌ بودند.

حکم میربلوچ زهی در دادگاه بدوی، ۱۵سال حبس بود اما پس‌از اعتراض به این حکم، دیوان‌عالی آن را لغو کرد و شعبه‌دیگری از دادگاه انقلاب، در دادگاه جدید او را بابت محاربه به اعدام محکوم کرد.

هفته پیش هم بهنام و شعیب ریگی، از زندانیان زاهدان، و بنابر اعلام قوه‌قضا، با اتهام دست‌داشتن در قاچاق موادمخدر اعدام شدند. 

وکیل این اعدامی پس از انتشار اجرای حکم نوشت: ‌متاسفانه در تماس با خانواده ‎حمید میربلوچ‌ زهی متوجه شدم که حکم اعدام وی اجرا شده است. شرمنده خانواده وی شدم که نتوانستم هیچ کاری انجام دهم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر