کد خبر: 98445
A

بازداشت کلاهبردار معروف تهران / مردی استفاده از لباس روحانیت و بادیگارد مسلح از مردم کلاهبرداری می کرد+فیلم گفت و گو

چندی قبل ماموران پلیس آگاهی تهران در برابر پرونده های کلاهبرداری مرد هزار چهره ای قرار گرفتند که این مرد با عناوین مختلفی و در پوشش روحانی و شخصیت های بانفوذ و مسئولان کشور طعمه هایش را هدف قرار می دهد و از آنها میلیاردها تومان پول گرفته است

بازداشت کلاهبردار معروف تهران / مردی استفاده از لباس روحانیت و بادیگارد مسلح از مردم کلاهبرداری می کرد+فیلم گفت و گو

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ چندی قبل ماموران پلیس آگاهی تهران در برابر پرونده های کلاهبرداری مرد هزار چهره ای قرار گرفتند که این مرد با عناوین مختلفی و در پوشش روحانی و شخصیت های بانفوذ و مسئولان کشور طعمه هایش را هدف قرار می دهد

کارآگاهان در تحقیقات پی بردند که مرد هزار چهره که اقدامش شباهت زیادی به فیلم مارمولک دارد به جز مواردی که لباس روحانی می پوشید در نقش وکیل، دکتر، روحانی و 20 سمت دیگر و در حالی که برای خود از محافظ و بادیگارد استفاده می کردو با سوار شدن به آمبولانس ها در سطح شهر تردد داشت دست به کلاهبرداری زده است.

مارمولک تهران

تجسس ها نشان از آن داشت که  مارمولک با ساخت فیلم هایی از خودش که در مناطق محروم حضور پیدا کرده با ظاهری فریبنده اعتماد مردم را جلب می کند و به عنوان تبلیغ این تصاویر را در فضای مجازی منتشر می کند و در سناریوی دیگری همیشه مسلح و 5 مرد با 2 خودروی شیشه دودی از او محافظت و نقش بادیگارد وی را دارند .

در گام بعدی با توجه به اینکه از چندی قبل عنوان شده بود از افرادی با آمبولانس های شخصی در شهر تردد می کنند تحقیقات برای شناسایی این افراد آغاز شد که سرنخ های پلیسی به مرد هزار چهره رسید.

بررسی ها نشان داد که مرد هزار چهره با آمبولانس در شهر تردد می کند و 20 عنوان مهم برای خودش ثبت کرده و برای حل مشکلات مردم در موضوعات مختلف با دریافت پول دست به کلاهبرداری زده است.

دستگیری مارمولک تهران

ردیابی های ادامه داشت تا اینکه اوایل هفته گذشته ماموران پلیس آگاهی تهران با شناسایی مخفیگاه مارمولک تهران و در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری وی شدند و از مخفیگاه وی 11 حکم و کارت جعلی ادارات مختلف و یک اسلحه کلت کمری و 50 گلوله جنگی به دست آوردند.

30 زن و مرد در تحقیقات ابتدایی با حضور در پلیس آگاهی تهران مرد هزار چهره را که بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان کلاهبرداری کرده است را شناسایی کردند.

اعترافات مارمولک

تا به حال چند سمت برای خود جعل کرده اید؟

با جعل 20 سمت و 11 حکم جعلی دست به این کار زدم.

چند شاکی دارید؟

30 شاکی زن و مرد که بر اساس مشکلات شان در دادگاه و تعزیرات و ... از 100 تا 270 میلیون تومان پول می گرفتم تا کارشان را راه بیندازم.

با چه وسایل نقلیه ای تردد می کردید؟

با پژو، جک اس 5 شیشه دودی و چند آمبولانس و همیشه 5 بادیگارد همراهم بودند.

هزینه بادیگاردها و آمبولانس ها چقدر بود؟

به هر محافظ ماهی 3 میلیون تومان می دادم و با یک مرکز که بیماران کرونایی جا به جا می کرد قرارداد داشتم و از آنها آمبولانس کرایه می کردم و با آمبولانس در سطح شب در ساعت های مختلف به جلسات می رفتم.

بنا بر این گزارش، تحقیقات پلیسی برای شناسایی دیگر جرائم و طعمه های احتمالی مارمولک تهران در پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر