کد خبر: 98447
A

هلال احمر: فقط ۲ مفقود دیگر در کوه‌های تهران باقی مانده‌اند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران اعلام کرد: از حادثه وقوع بهمن (عصر پنجشنبه) در ارتفاعات توچال (شمیرانات) تا این لحظه امدادگران این نهاد موفق به کشف ۱۰ جسد شدند و عملیات جست‌وجو برای پیدا کردن ۲ مفقودی همچنان ادامه دارد.

هلال احمر: فقط ۲ مفقود دیگر در کوه‌های تهران باقی مانده‌اند

به گزارش دیده بان ایران؛ طبق آمار ارائه شده از سوی هلال احمر، تاکنون فقط ۲ مفقودی قطعی وجود دارد که اسامی آنها مهدی و افضل ثابت قدم ۲ پسر عمو هستند که در ارتفاعات کلکچال گرفتار شدند و عملیات جستجو از امروز صبح بار دیگر برای یافتن جنازه آنان آغاز شده است.

 

پیشتر خبرهای مبنی بر افزایش کشته های این حادثه از ۹ به ۱۰ تن منتشر شده بود که مسئولان تاکید کردند آمارها باید به تایید جمعیت هلال احمر برسد. 

 

عصر جمعه (۵ دی ماه)، بر اثر کولاک و وقوع بهمن، ۱۰ ها نفر از شهروندان تهرانی در ارتفاعات شمیرانات و کلکچال گرفتار شدند و عملیات امداد و نجات و جستجو تاکنون ادامه دارد.

 

شمیرانات دارای پنج پایگاه امداد و نجات در گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران)، دربند، کلکچال، شیرپلا و نمایشگاه بین المللی است.

 

شهروندان در صورت وقوع حوادث اینچنینی می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

 

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و ۲ بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

 

این شهرستان دارای کوه‌ها، روددره ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است.

 

منبع: ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر