کد خبر: 98644
A

۳ نفراز مسمومان الکلی قشم جان باختند/ ۹ نفر از عاملان مسمومیت الکلی در قشم شناسایی و بازداشت شدند

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد: دو نفر از مسمومان الکلی روزهای اخیر در جزیره قشم جان خود را از دست دادند.

۳ نفراز مسمومان الکلی قشم جان باختند/  ۹ نفر از عاملان مسمومیت الکلی در قشم شناسایی و بازداشت شدند

به گزارش دیده بان ایران؛ دو نفر از مسمومان الکلی روزهای اخیر که شمار آنها به 20 نفر رسیده بود، جان خود را از دست دادند.

این دو نفر، دو مرد جوان 30 و 39 ساله بوده‌اند که متأسفانه بدلیل عوارض شدید ناشی از مصرف بالای الکل موجود در مشروب دست‌ساز در کما قرار گرفته بودند.

به گفته فاطمه نوروزیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، طی 4 روز اخیر در مجموع 20 نفر بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف مشروب دست‌ساز در جزیره قشم به مراکز درمانی و بیمارستانی قشم مراجعه کرده بودند که هم اکنون 8 نفر از آنان در بیمارستان بستری هستند.

وی افزود: حال یکی دیگر از مسمومان نیز وخیم است و در وضعیت کما بسر می‌برد و 2 نفر نیز دیالیزی شده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان ساخت: مسموم شدگان بین 17 تا 57 سال سن دارند. 

تکمیلی خبر

همچنین سردار غلامرضا جعفری ظهر امروز در خبری تکمیلی و در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام مسمومیت تعدادی از شهروندان قشمی و بندرعباسی و فوت تاکنون ۳ نفر از آنان بر اثر مصرف مشروبات الکلی دست ساز، بلافاصله  پیگیری موضوع بصورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی قشم با تشکیل اکیپی به محل بستری افراد در بیمارستان شهرستان اعزام و مشاهده کردند تعدادی از شهروندان بدلیل مصرف مشروبات الکلی دست ساز مسموم ودر حال مداوا هستند که ۳ نفر آنان تاکنون فوت و حدود ۲۰ نفر تحت مداوا هستند.
فرمانده انتظامی هرمزگان  با بیان اینکه مصدومان بین ۱۷ تا ۵۷سال سن دارند ، اظهار کرد: با توجه به حساسیت موضوع ،اقدامات و تحقیقات فنی و پلیسی برای شناسایی و دستگیری عاملان توزیع مشروبات الکلی  از همان لحظه ابتدایی  آغاز شد.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با تلاش بی وقفه مأموران و بهره گیری از شیوه های پلیسی  و با گشت زنی های پنهان و آشکار در نهایت ۹نفر از توزیع کنندگان مشروبات الکلی شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان مشروب دست ساز کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی استان هرمزگان بابیان اینکه تحقیقات لازم بر روی متهمان دستگیر شده در حال انجام است به عموم مردم فهیم استان توصیه کرد ضمن نظارت و کنترل  جدی و بیش از پیش جوانان و نوجوانان خود در خصوص رفتارهای فرزندان و تردد های مشکوک  آنان بی تفاوت نباشند.
سردار جعفری در پایان بیان کرد: نظارت خانواده‌ها و آموزش و پرورش بر فرزندان، تشریح سوء مصرف مشروبات الکلی برای نوجوانان و جوانان، گسترش فضاهای تفریحی، ورزشی و فرهنگی برای ایجاد نشاط و شادابی سالم و متعارف در جامعه، بکارگیری سمن ها و افزایش نظارت پلیس در اماکن عرضه کننده مشروبات الکلی از دیگر راه‌های پیشگیری از ترویج مصرف مشروبات الکی است.

فارس و ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر