کد خبر: 99193
A

وزیر علوم: استفاده دانشجویان شاهد و ایثارگر از سهمیه کنکور حق آنهاست

وزیر علوم و تحقیقات گفت: نباید درباره استفاده از سهمیه کنکور سراسری برای خانواده های شاهد و ایثارگر، شائبه‌ای مبنی بر غیر حق بودن این سهمیه ها ایجاد شود.

وزیر علوم: استفاده دانشجویان شاهد و ایثارگر از سهمیه کنکور حق آنهاست

به گزارش دیده بان ایران؛ منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان شاهد و ایثارگر حائز رتبه زیر ۱۰۰ در کنکور سراسری بدون استفاده از سهمیه، گفت: جا دارد یاد و خاطره شهدای عزیز به ویژه شهید سردار سلیمانی را گرامی بداریم و خدا را شاکریم که در کشوری آکنده از عطر ایثار و شهادت و علم و دانش نفس می‌کشیم.

وی افزود: معرفی چهره های علمی و جوانان عزیز از خانواده شهدا و ایثارگران، اقدامی بسیار ارزشمند و تاثیرگذار است. جوانان ما سرمایه های عرصه علمی هستند و آنچه حاصل تلاش محققین و دانشمندان است، امانتی است که باید به دست جوانان سپرده شود تا در آینده بسیار شکوفاتر در خدمت جامعه بشری قرار گیرد.

وزیر علوم و تحقیقات عنوان کرد: کشور ما در شرایط پیش رو به این ظرفیت های علمی نیاز دارد و هر نوع تلاش برای تشویق جوانان به این مسیر و رشد استعدادهای کشور، وظیفه تک تک مسئولین است.

غلامی ادامه داد: خوشبختانه در اثر تلاش دانشمندان ما و با وجود محدودیت های فراوان، کشور ما جایگاه علمی بسیار خوبی دارد و قطعاً این جزئی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: ما در حوزه ایثار نیز از مراکز علمی و دانشجویان شخصیت های فراوانی را داشتیم که برای عبور از سایه استبداد تلاش زیادی کردند. در زمان انقلاب نیز شهدای دانشجو و برجسته زیادی را داریم که حال نیز جامعه علمی و دانشگاهی به عنوان جلو داران رشد کشور حضور دارند.

وی عنوان کرد: شهدای هسته‌ای نیز در کنار تمام فعالیت های علمی خود، مسیر جهاد علمی را طی کردند. تقدیر از جوانان نخبه شاهد و ایثارگر دانشگاه ها که بعضاً در کنار پدران جانباز خو موفق به کسب این جایگاه شدند، بسیار با اهمیت است.

وزیر علوم تاکید کرد: نباید درباره استفاده از سهمیه کنکور سراسری برای خانواده های شاهد و ایثارگر، شائبه‌ای مبنی بر غیر حق بودن این سهمیه ها ایجاد شود. این سهمیه ها علیرغم اینکه در حال برخی تغییرات هستند اما نباید آن ها را غیر حق بدانیم.

غلامی تصریح کرد: ما در کنار این موضوع، موفقیت های فراوانی را در طول تحصیل میان دانشجویان شاهد و ایثارگر داشته ایم و این امر حاکی از لیاقت و شایستگی دانشجویان شاهد و ایثارگر نسبت به کسب جایگاه های برتر برای آن ها است.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر