کد خبر: 99354
A

'تنها یک نفر' برای سرنگونی هواپیمای اوکراینی بازداشت است

دادستان نظامی تهران گفته "تحقیق گسترده" سازمان قضایی نیروهای مسلح "بر نقش خطای انسانی در بروز این سانحه دلالت دارد."

'تنها یک نفر' برای سرنگونی هواپیمای اوکراینی بازداشت است

به گزارش دیده بان ایران؛ غلامحسین ترکی گفته است که واحد پدافند مسئول در سرنگونی هواپیما در حالی به آن شلیک کرده که "از نظر دستور آتش، در شرایط آتش محدود قرار داشت، به هیچ وجه بدون دستور شبکه پدافندی و پست فرماندهی مربوط، مجاز به شلیک نبوده" است.

او همچنین گفته که فرمانده این واحد پدافندی "بعد از آخرین جابجایی تاکتیکی، موقعیت شمال سامانه را به علت فراموشی تنظیم نمی‌کند و به همین دلیل اهداف را در صفحه رادار با تغییر فاحش موقعیت مشاهده می‌کرده است."

دادستان نظامی تهران گفته به دلیل این اشتباه ادعایی با دیدن هواپیمای مسافربری برای آن واحد پدافند "این‌گونه تداعی می شود که هدف متخاصمی به سمت تهران در حال حرکت است".

به گفته او افراد این واحد نمی‌توانند با شبکه پدافندی ارتباط برقرار کنند و " به دلیل عدم برقراری ارتباط و مبادله پیام، فرمانده با اعتقاد به کمی زمان مقابله با خطر، شخصا تصمیم به شلیک می‌گیرد."

آقای ترکی گفته چند نفر "از جهت بی‌احتیاطی و بی‌مبالاتی و عدم رعایت نظامات و مقررات" متهم شده‌اند که تنها یکی از آنان در بازداشت به سر می‌برد و بقیه با وثیقه آزاد هستند.

چند ساعت پیش از سرنگونی هواپیمای اوکراینی سپاه پاسداران با اعلام قبلی موشک‌هایی را به یک مقر نظامیان آمریکایی در عراق شلیک کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر