کد خبر: 59599
A

گرانترین فورد جهان با نرخ ۲.۵ میلیارد تومانی

چندی پیش در یک حراجی خودرویی در فلوریدا یک فورد موستانگ شلبی GT۵۰۰ سوپر اسنیک به قیمت ۲.۲ میلیون دلار به فروش رسید.

گرانترین فورد جهان با نرخ ۲.۵ میلیارد تومانی

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ چندی پیش در یک حراجی خودرویی در فلوریدا یک فورد موستانگ شلبی GT۵۰۰ سوپر اسنیک به قیمت ۲.۲ میلیون دلار به فروش رسید.

فروشنده‌ این خودرو پیش‌بینی کرده بود که این مدل خاص به قیمتی در حدود ۱ تا ۱.۲ میلیون دلار فروش برود اما موستانگ شلبی GT۵۰۰ Super Snake با قیمت نهایی ۲.۲ میلیون دلار به فروش رسید و نه‌تنها موجب تعجب فروشندگان خود شد بلکه نام خود را به‌عنوان گران‌ قیمت‌ترین فورد موستانگ جهان نیز به ثبت رساند. این خودرو با این قیمت رکورد قبلی خود را نیز شکست چون در سال ۲۰۱۳ نیز به قیمت ۱.۳ میلیون دلار به فروش رفته بود. همچنین اولین دستگاه فورد موستانگ شلبی GT۵۰۰ مدل ۲۰۲۰ نیز که در یک حراجی به قیمت ۱.۱ میلیون دلار فروخته شده بود، حالا در جایگاهی پایین‌تر قرار می‌گیرد.

Shelby GT500 Super Snake

این خودرو توسط کارول شلبی فقید و برای انجام تست‌های سرعت تایرهای تاندربولت ساخته شده بود. در این GT۵۰۰ سوپر اسنیک از یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل از سری ۴۲۶ متعلق به فورد GT۴۰ استفاده شده است که می‌تواند تا ۵۲۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند. این GT۵۰۰ توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۷۴ کیلومتر بر ساعت را دارد.

Shelby GT500 Super Snake

شلبی برنامه داشت تا این خودروی آزمایشی فوق‌العاده را به‌صورت یک مدل تولید محدود ویژه بسازد اما در آن زمان تولید چنین خودرویی صرفه اقتصادی نداشت و گفته می‌شد که قیمت آن در آن زمان دو برابر یک GT۵۰۰ عادی تمام می‌شد و حتی از ۴۲۷ کبرا نیز گران‌تر بود. به فاصله‌ی کمی پس از اتمام آزمایش‌های گودیر روی تایرها این سوپر اسنیک استثنایی برای فروش گذاشته شد. سپس این GT۵۰۰ سوپر اسنیک چندین بار دست به دست شد و حتی در برهه‌ای در مسابقات درگ نیز شرکت کرد. درنهایت در اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ توسط مالک خود که یک کلکسیونر فورد موستانگ بود، مورد بازسازی قرار گرفت و با کارکرد ۴۱ هزار کیلومتر در شرایط بسیار عالی قرار دارد.

Shelby GT500 Super Snake

مدل جدید فورد موستانگ شلبی GT۵۰۰ سوپر اسنیک دوباره به تولید خواهد رسید. به‌گفته‌ی شلبی تعداد ۱۰ دستگاه از این خودرو با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۷ لیتری به قدرت ۵۵۰ اسب‌بخار تولید خواهند شد که و هر یک از آن‌ها با قیمت تقریبی ۲۵۰ هزار دلار به فروش خواهند رفت. گرچه چنین مبلغی برای یک فورد موستانگ بسیار گزاف است اما به نظر می‌رسد که سوپر اسنیک فوق‌العاده با چنین پیشینه‌ای ارزش پرداخت این هزینه را داشته باشد.

Shelby GT500 Super Snake

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر