کد خبر: 67712
A

با ۵ جنگنده سریع دنیا آشنا شوید

شبکه آمریکایی WeAreTheMighty لیستی از سریع ترین هواپیماهای نظامی را منتشر کرد. در بین پنج جایگاه ، سه عدد متعلق به جنگنده های روسی و شوروی است.

با ۵ جنگنده سریع دنیا  آشنا شوید

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ اسپوتنیک، جایگاه اول در این لیست را Boeing X-۳۷ آمریکایی به خود اختصاص داد. سرعت آن ۱۶ برابر بالاتر از سرعت صوت بوده و خود هواپیما ۵ پرواز فضایی رسمی را انجام داده است.

جایگاه دوم متعلق به هواپیمای میگ ۲۵ شوروی است. این هواپیما می تواند به سرعت بالای ۳.۲ بال دست یابد و در سال ۱۹۶۴ تولید شده است.

 

 

- F-35 Lightning II

F-35 Lightning II نامش را از نسل قدیمی تر خود که در جنگ جهانی دوم به‌کار گرفته می شد، دریافت کرده است. این جت پیشرفته‌ ترین هواپیمای جنگنده حال حاضر در جهان و یک هواپیمای جنگنده چندمنظوره نسل پنجم است که اکنون تحت آزمایش ها و توسعه نهایی قرار دارد.

این جت یکی از اولین هواپیماهایی است که دید 720 درجه را در اختیار خلبان خود قرار می دهد. این جت چندمنظوره، پنهان کار، تک موتوره و تک سرنشین قابلیت مانورپذیری بسیار بالایی نیز خواهد داشت. F-35 Lightning II با سرعتی معادل 1931 کیلومتر بر ساعت، یکی از سریع ترین جت های جنگنده جهان محسوب می شود.

 اف-16 فالکون

معرفی 5 هواپیمای جنگی سریع دنیا (عکس)

 

قطعا میتوان گفت سری اف ایالات‌متحده کشور  آمریکا یکی از پیروز‌ترین جنگنده‌های موجود در دنیاست. به‌خصوص اف-5 و اف-14 که اگر  خلبان دشمن از این هواپیماهای رعب‌آور جان سالم به در ببرد، شاید تا آخر عمرش هیچ‌گاه در اتاقک خلبان جنگنده خود قرار نگیرد! اما اف-16 نیز توانسته ویژگی‌های خود را به‌خوبی نمایان گرداند. این هواپیما در ابتدا منحصرا برای انجام ماموریت‌های برتر هوایی چون جنگ تن‌به‌تن هوایی ساخته شد، بااین‌حال با به‌روزرسانی‌های صورت گرفته توانست به یک جت چندمنظوره تمام‌عیار تبدیل شود.

 

 اف-15 ایگل

معرفی 5 هواپیمای جنگی سریع دنیا (عکس)

 

در سال 1967 مک دانل داگلاس جنگنده اف 15 را با ویژگی‌هایی مثال‌زدنی طراحی کرد. این جت در ارتفاع 10 کیلومتری میتواند حداکثر سرعتی در حدود 2500 کیلومتر بر  ساعت  داشته باشد.

 

ساب JAS 39 Gripen

معرفی 5 هواپیمای جنگی سریع دنیا (عکس)

 

همانند میراژ 2000، این جنگنده نیز تنها از یک پیشرانه بهرهگیری میکند و قابلیتی چندمنظوره دارد. ساب، مدل JAS 39 را برای جایگزینی با 35 Darken و Viggen 37 طراحی نمود تا در نیروی هوایی سوئد به‌کار گرفته شود. این هواپیما در سال 1988 نخستین پرواز خود را به‌سلامت انجام داد و 9 سال بعد یعنی در سال 1997 به جهت عملکرد فوق‌العاده، به نماد کمال در صنعت تولید جنگنده تبدیل شد.

 

 میگ 35

معرفی 5 هواپیمای جنگی سریع دنیا (عکس)

 

سری Mikoyan میگ روسیه دقیقا در برابر سری اف ایالات‌متحده قرار می گیرد. کارشناسان صنعت هوایی میگ 35 را نسخه تکامل‌یافته میگ 27 Fulcrum می دانند. این جنگنده با داشتن سیستم سلاح و رادار پیشرفته یکی از بهترین‌ها در نوع خود به‌شمار می رود.

 

جی-10

معرفی 5 هواپیمای جنگی سریع دنیا (عکس)

 

هرکجا که منفعتی برای چین داشته باشد، بدانید و آگاه باشید که قطعا این عزیزان حضور دارند! چنگدو جی-10 یک جنگنده چندمنظوره با قابلیت انجام عملیات در هر آب و هوایی هست. وزن کم، طراحی کانارد و بال عقب دلتا از ویژگی‌های بارز این هواپیمای چینی هست. تمامی مراحل تولید و طراحی جی-10 در شرکت هواپیمایی چنگدو «CAC» انجام‌ شده تا hvja چین بتواند با خیال راحت و به‌دوراز افشای اطلاعات به نبردهای هوایی خود بپردازد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر