کد خبر: 100063
A

قیمت کالا‌ها از ابتدای سال بیش از ۳ نوبت افزایش یافته است

فخریان گفت: از ابتدای سال تاکنون قیمت کالا‌های مختلف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای میانگین ۳.۵ مرتبه افزایش یافته است.

قیمت کالا‌ها از ابتدای سال بیش از ۳ نوبت افزایش یافته است

به گزارش سایت دیده بان ایران، امیر خسرو فخریان رییس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای اظهار کرد: کالا‌هایی که در فروشگاه‌ها موجود هستند، عینا در تمام واحد‌های سوپر مارکت سطح شهر نیز عرضه و فروخته می‌شوند.

او افزود: در فروشگاه‌ها برند‌های معتبر عرضه می‌شوند چرا که در غیر این صورت تقاضا در فروشگاه‌ها از سوی مردم کاهش پیدا می‌کند.

رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای همچنین از حذف قیمت مصرف‌کننده درج شده بر روی لیبل قفسه‌های فروشگاه‌ها (قیمت‌ها خط زده شده پیش از اعمال تخفیف) خبر داده و اعلام کرد که برای برخی فروشگاه‌ها از امروز (دوشنبه) این دستور آغاز شده و برای باقی فروشگاه‌ها نیز طی چند روز آتی آغاز می‌شود.

به گفته این مقام مسئول قمیت پیش از تخفیف (قیمت اصلی کالا) از لیبل قفسه‌های فروشگاه حذف خواهد شد، اما در فاکتور مشتریان درج می‌شود.

رییس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای بیان کرد: قیمت گذاری محصولات قابل عرضه در فروشگاه‌ها به دو دسته تقسیم می‌شود؛ دسته اول از سوی ستاد تنظیم بازار و نرخ‌های مصوب تعیین می‌شود و در دسته دوم هم قیمت اقلام توسط انجمن‌های تولیدکننده به سازمان حمایت پیشنهاد داده می‌شود.

فخریان ادامه داد: قیمت گذاری دسته دوم بدین شکل است که انجمن تولیدکننده درخواست افزایش قیمت را به سازمان حمایت می‌دهد و این سازمان در صورت صلاحید اجازه افزایش قیمت را به انجمن تولیدکننده می‌دهد.

او تصریح کرد: تا سال‌های گذشته هر محصول در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، یک نوبت طی هر سال افزایش پیدا می‌کرد این در حالی است که امسال قیمت محصولات مختلف ۳.۵ مرتبه شامل افزایش قیمت شده است.

رییس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای ابراز کرد: در هر شعبه فروشگاه زنجیره‌ای بسته به وسعت آن شعبه بیش از ۲۰ بازرس از سوی اتحادیه کشوری فروشگاه‌های مجازی تعریف شده‌اند و این بازرسان به صورت مرتب نظارت‌های لازم را انجام می‌دهند.

فخریان گفت: به صورت میانگین قیمت کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نسبت به واحد‌های سطح شهر ۱۵ درصد ارزان‌تر فروخته می‌شود و این موضوع به کنترل تورم در کشور کمک می‌کند، اما همچنان فرهنگ کافی در جامعه برای خرید از فروشگاه‌ها وجود ندارد.

او مطرح کرد: در شرایطی ممکن است برند خاصی از یک محصول در یکی از فروشگاه‌ها موجود نباشد که این مشکل به دلیل نبود همکاری میان شرکت برند و فروشگاه مورد نظر است و در این صورت فروشگاه‌های دیگر با این شرکت همکاری دارد پس موجود نبودن فلان کالا در فلان فروشگاه نشان از کمبود کالا نیست.

رییس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای اظهار کرد: فروش برنج خارجی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بسیار محدود است به این دلیل که دولت در خصوص واردات آن‌ها شرایط سنگینی را وضع کرده است و به صورت محدود وارد کشور می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر