کد خبر: 100509
A

پورابراهیمی: گزینه‌های جانشینی رئیس سازمان بورس ما را نگران کرده است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه گزینه‌های جانشینی رئیس سازمان بورس ما را نگران کرده است،گفت: نباید افراد غیر متخصص را برای بورس انتخاب کرد.

پورابراهیمی: گزینه‌های جانشینی رئیس سازمان بورس ما را نگران کرده است

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا پورابراهیمی در جمع خبرنگاران درباره استعفای رئیس سازمان بورس، اظهار داشت: طی روزهای اخیر در این خصوص موضوعاتی مطرح شد که هم افکار عمومی، هم فعالان بازار سرمایه و هم مجلس شورای اسلامی به ویژه در کمیسیون اقتصادی به دنبال این بودیم که مسائل مربوط به انتخاب فرد جایگزین با توجه به نیازهای بازار بورس برای پوشش نقاط ضعف و عملکرد مدیریتی ماه‌های اخیر این سازمان مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: انتظار ما از مجموعه دولت و متولیان بخش اقتصاد و وزیر اقتصاد این است که نهایت دقت را در انتخاب فرد جدید داشته باشند تا دغدغه کنونی مردم در بازار سرمایه با انتخاب یک مدیر کارآمد، توانمند و قوی پوشش داده شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: ما خبرهایی از دولت در مورد پیشنهادهای جایگزین برای سازمان بورس داریم که نگرانی‌های ما را در این زمینه دو چندان کرده است.

وی تاکید کرد: خبرهای نگران کننده‌ای در خصوص برخی افراد داریم که فاقد ویژگی‌های لازم برای ریاست سازمان بورس هستند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این‌که کسی سابقه تخصصی در حوزه بازار سرمایه نداشته باشد نگرانی جدی ایجاد می‌کند و ما نمی‌توانیم بازار سرمایه را به کسی بسپاریم که کوچک‌ترین سابقه اجرایی در کمترین رده‌های مدیریت بازار سرمایه نداشته باشد و بخواهد برای بازار سرمایه با این ابعاد از بورس تهران گرفته تا بورس انرژی و بورس کالا تصمیم گیری کند، لذا از دولت می‌خواهیم از انتخاب چنین افرادی اجتناب کند زیرا اثراتش به بخش‌های دیگر تسری می‌یابد و محدود به بازار سرمایه نخواهد بود.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر