کد خبر: 100838
A

در ۱۰ ماه گذشته؛ ۱۱۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شده است

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امدادخمینی(ره) با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شده است، گفت: این مبلغ در ساخت و تعمیر مسکن، تأمین هزینه های درمان، ازدواج و تحصیل مددجویان هزینه می شود.

در ۱۰ ماه گذشته؛ ۱۱۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شده است

به گزارش دیده بان ایران، حجت الاسلام والمسلمین محمد طاها مِهری در گفت و گو با خبرنگاران در قم، افرود: این مقدار زکات جمع آوری شده مربوط به زکات واجب و مستحبی بوده است.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از زکات جمع آوری شده در ساخت و تعمیر مسکن، تأمین هزینه های درمان، ازدواج و تحصیل مددجویان صرف می شود افزود: تمام زکات جمع آوری شده از مناطق محروم کشور برای رفع مشکلات معیشتی نیازمندان آن مناطق هزینه شده است.

مهری با اشاره به شرایط خاص سال جاری با توجه به شیوع کرونا، اظهار کرد: امسال بسیاری از مبالغ زکات صرف خرید لوازم آموزشی غیرحضوری مانند تبلت‌ برای دانش‌آموزان نیازمند شده است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد، با بیان اینکه نسبت به تبیین صحیح مبانی فقهی و معرفتی زکات به عنوان یک تکلیف الهی در کشور کم کاری شده است گفت: زکات باید سرلوحه فعالیت های مسئولان جمهوری اسلامی قرار بگیرد تا این فریضه الهی احیا شود.

مهری با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) ادامه داد: اگر مردم زکات واجب خود را بپردازند فقیری در جامعه باقی نمی ماند.

وی تصریح کرد: تلاش متولیان زکات در کشور معرفی کارکردهای زکات به عنوان نظام مالیه اسلام به مردم است تا این امر الهی در جامعه ترویج و فرهنگ سازی شود.

مهری اضافه کرد: اگر دستاوردهای زکات در جامعه اسلامی در بین مسلمانان، در بین مودیان و در بین کسانی که حتماً باید زکات پرداخت کنند برای مردم و جامعه اسلامی گفته شود فریضه اسلامی زکات به خوبی نشر و گسترش پیدا می کند.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد، با انتقاد از اینکه بعضی از دستگاهها و نهادها وظیفه خود را درباره زکات به خوبی انجام نمی‌دهند گفت: اگر همه دستگاه‌های اجرایی و متولی زکات در کشور دست به دست هم بدهند می‌توان این فریضه الهی را در جامعه احیا کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر