کد خبر: 101065
A

۳۲۰ تن گوشت پس از ۷ سال از گمرک بالاخره ترخیص می‌شود

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: محموله ۳۲۰ تنی گوشت تاریخ مصرف گذشته در گمرگ سرخس پس از هفت سال نگهداری در سردخانه با نظارت دامپزشکی پودر شده و به مصرف طیور می رسد.

۳۲۰ تن گوشت پس از ۷ سال از گمرک بالاخره ترخیص می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دکتر جواد اعلمی افزود: ماجرای ۳۲۰ تن گوشت منجمد وارداتی ربطی به دامپزشکی خراسان رضوی ندارد و این گوشت‌ها هفت سال گذشته توسط فردی از مغولستان به گمرگ سرخس وارد شده است و این فرد با رسیدن به اهداف خود دیگر انگیزه‌ای برای ترخیص کالای خود نداشته است و اکنون هیچ نشانی از وی در دست نیست.

وی اضافه کرد: به احتمال زیاد این فرد ناشناخته از تسهیلات واردات گوشت و تفاوت نرخ ارز دولتی و آزاد استفاده کرده و وقتی به پول خود رسیده است گوشت‌های منجمد را از گمرک ترخیص نکرده که به مدت هفت سال در سردخانه مانده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: طی جلسات و پیگیری‌های چند ساله با همکاری دامپزشکی خراسان رضوی و دستگاه قضایی، تصمیم گرفته شد که این گوشت‌های تاریخ گذشته منجمد تبدیل به پودر گوشت برای استفاده در بخشی از زنجیره غذایی طیور و مبلغ حاصل از فروش آن صرف هزینه‌های گمرک و سردخانه شود.

اعلمی افزود: به طور معمول گوشت‌های منجمد وارداتی از مغولستان از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند اماتاریخ انقضای گوشت‌های منجمد بین ۹ ماه تا یک سال است.

استان خراسان رضوی در تولید گوشت قرمز، گوشت سفید و تخم‌مرغ رتبه‌های نخست تا سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر