کد خبر: 101183
A

مهدی پازوکی: ایران به شدت از جهالت اقتصادی رنج می‌برد

مهدی پازوکی گفت: در قدم اول باید حتماً تنش‌زدایی را در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم با جهان وارد رابطه اقتصادی شویم. با این توضیح که این اصلاً به معنای وادادگی نیست. متاسفانه به دلیل همین ذهنیت ایران به شدت از جهالت اقتصادی رنج می‌برد.

مهدی پازوکی: ایران به شدت از جهالت اقتصادی رنج می‌برد

به گزارش دیده بان ایران؛ اقتصاد ایران دچار مشکلات و موانع متعددی شده است. این در حالی است که بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا امیدواری زیادی برای ترمیم معضلات اقتصادی به وجود آمده است.

 

مهدی پازوکی، کارشناس اقتصاد، در این ‌باره اظهار کرد: در دنیا هر کشوری دنبال تامین منافع ملت و جامعه خودش است. بنابراین مشکلات و کرختی به وجود آمده در اقتصاد را می‌توانیم به سوءمدیریت و تصمیم‌های اشتباه نظام حاکمیتی ایران مرتبط بدانیم. در واقع اگر تصمیم‌ها بخردانه و بر اساس منافع عمومی گرفته شود، قطعاً ما در برداشتن موانع پیش رو موفق خواهیم شد.

 

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه گفت: خطاب به کسانی که به دولت جدید ایالات متحده چشم دارند می‌گویم: بایدن هم مانند ترامپ، اوباما و رؤسای پیشین دولت‌های آمریکا فقط در راستای مصلحت کشور خودش حرکت خواهد کرد. البته سیاست‌های رئیس‌جمهوری جدید آمریکا با ترامپ متفاوت است. در این بین مهم این است که تصمیم‌گیری‌های دیپلماتیک ایران در خدمت ترمیم اقتصاد کشور و در نتیجه، رفاه مردم و توسعه و پیشرفت باشد.

 

او در توضیح این صحبت خود گفت: وقتی دشمنان سرسختی چون اسرائیل، دولت سعودی و لابی صهیونیستی حاضر در نظام حاکمیتی آمریکا داریم، لازم است با نگاهی بخردانه به این تصمیم برسیم که تعامل با جامعه جهانی را محقق کنیم تا از این طریق بتوانیم با تنش‌زدایی در سطح بین‌الملل، فضا را برای سیر در مسیر توسعه و رسیدن به آرامش مهیا کنیم.

 

این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: همچنین در اداره اقتصاد داخلی باید منافع قشرهای مختلف را مد نظر قرار دهیم و این‌طور نباشد که در تصمیم‌سازی‌هایمان فقط مطالبات و مصلحت گروهی خاص را در نظر بگیریم. همچنین باید توزیع رانت و خودی و غیرخودی کردن را یک بار برای همیشه کنار بگذاریم.

 

او توضیح داد: بنابراین توقع می‌رود مدیریت کلان اقتصادی کشور با تصمیم‌های منطقی طرح و نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کند که این مهم فقط با نگاه و مدیریت علمی دست‌یافتنی است. در قدم اول باید حتماً تنش‌زدایی را در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم با جهان وارد رابطه اقتصادی شویم. با این توضیح که این اصلاً به معنای وادادگی نیست. متاسفانه به دلیل همین ذهنیت ایران به شدت از جهالت اقتصادی رنج می‌برد.

 

مهدی پازوکی در پایان گفت: تعامل با دنیا اصلاً به معنای رفتن به زیر پرچم سلطه نیست.

 

منبع: اعتمادانلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر