کد خبر: 101542
A

در بازدید از کارخانجات گروه عظام در گیلان تاکید شد: باید از واحدهای صنعتی حمایت شود

در بازدید رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت کشور و رئیس سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان از مجموعه شرکت‌های فرآوری ساخت و پایاکلاچ شهرک صنعتی رشت از گروه قطعات خودرو عظام بر لزوم حمایت از واحدهای صنعتی گیلان تأکید شد.

در بازدید از کارخانجات گروه عظام در گیلان تاکید شد: باید از واحدهای صنعتی حمایت شود

به گزارش دیده بان ایران؛ ظهر امروز سرهنگ علی توشه، رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت کشور و سرهنگ مهدی پارسا، رئیس سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان از نمایشگاه جهش تولید و خودکفایی مجموعه شرکت‌های فرآوری ساخت و پایاکلاچ شهرک صنعتی رشت بازدید کردند.

در این نمایشگاه سه مجموعه تولیدی کمک‌فنر، دیسک و صفحه کلاچ و مجموعه جعبه‌فرمان هیدرولیکی و برقی خودروهای سواری تولید داخل کشور به نمایش گذاشته‌شده است.

تمام قطعات موجود در نمایشگاه حاصل تولید دو شرکت فرآوری ساخت قطعات خودرو ایران و شرکت پایا کلاچ است که ۹۰ درصد قطعات خودرو کشور را تولید می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت کشور در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه وظیفه بسیج و سپاه حمایت از تولید است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم که موانع کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی و تولیدی را برطرف کنیم.

سرهنگ علی توشه با اشاره به اینکه به نمایندگی از رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور از این کارخانه بازدید کرده است، افزود: ظرفیت بالایی در این واحد صنعتی وجود دارد که نیاز به کمک و حمایت مسئولان مربوطه دارد.

وی با بیان اینکه باید از چنین ظرفیت‌هایی با ارزش داخلی حمایت شود، گفت: این چنین واحدهای صنعتی توانمند باید کشورهای همسایه را با خود همراه کنند و باید تلاش شود که تولیدات این کارخانه‌ها به کشورهای همسایه صادر شود و این مسئله از طریق برگزاری نمایشگاه امکان‌پذیر است.

امید آفرینی مهم‌ترین وظیفه رسانه

سرهنگ مهدی پارسا رئیس سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به شعار سال با عنوان جهش تولید اظهار کرد: بسیج رسانه به عنوان مجموعه رسانه‌ای سپاه وظیفه حمایت از شعار سال را دارد. با توجه شرایط اقتصادی و تحریم ظالمانه دشمن، حمایت از کالای داخلی وظیفه همگانی است.

وی  امیدآفرینی وظیفه رسانه دانست و گفت: رسانه‌ها می‌توانند همراه با امیدآفرینی نقش مهمی در جامعه ایفا کنند زیرا دشمن با تمام قدرت از طریق رسانه در حال توطئه علیه انقلاب است.

در پایان رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت کشور و رئیس سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان از خط تولید مجموعه شرکت‌های فرآوری ساخت و پایاکلاچ شهرک صنعتی رشت نیز بازدید کردند.

 

افتتاح خط تولید ECU در گروه قطعات خودرو عظام

به تازگی به مناسبت دهه فجر با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت، عباس ایروانی بنیانگذار گروه قطعه سازی عظام از خط تولید  ECU در شرکت سازپویش از شرکت های زیر مجموعه گروه عظام بهره برداری شد.

در مراسم افتتاح این محصول که پیش از این وارداتی بود عباس ایروانی بنیان گذارصنعت نوین قطعه سازی ایران در این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تولید ECU را یک افتخار برای کشور است، گفت: با وجود همه سختی ها و ناملایمات تاکنون توانسته ایم سد تحریم ها را شکسته و از دانش بومی نخبگان کشور استفاده کنیم و در ارتقای صنعت خودرو جلو برویم. با افتخار می گویم مسیر گروه عظام در تولید دانش و بومی سازی فناوری و قطعات با تاکید بر پژوهش با قدرت ادامه می یابد.

 

بزرگترین قطعه ساز ایران در یک نگاه : یک میلیارد شماره فنی چگونه در گروه عظام تولید می شود؟

گروه قطعات خودرو عظام با نزدیک به سه دهه فعالیت، ١٢ کارخانه تولید قطعات اصلی خودرو در نقاط مختلف ایران از جمله در تهران و دیگر استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان، البرز و اصفهان دارد.

گروه قطعات خودرو عظام با سرمایه انسانی بیش از ٤ هزار نفر، سالانه نزدیک به یک میلیارد شماره فنی تولید می کند که علاوه بر تأمین قطعات خطوط تولید خودروسازان داخلی و بازار قطعات یدکی، توانمندی صادرات این قطعات را نیز داراست.

در این مجموعه بزرگ صنعتی، انواع سیستم‌های برق و الکترونیک، ایمنی و امنیتی و مکاترونیک، قطعات تزئینی و پلاستیکی، انواع کیت کلاچ و کمک‌فنر،  فرمان هیدرولیک، انواع دینام و استارت، موتور فن، قفل‌های سوئیچی و مکانیکی، انواع پوسته‌های آلومینیومی، ریخته‌گری قطعات چدنی نظیر میل‌لنگ، دیسک و کاسه‌چرخ، بوش سیلندر، انواع پیستون‌های بنزینی، دیزلی و دیگر قطعات را برای خودروهای داخلی تولید و تامین می شود.

نقش عظام در اشتغال زایی

گروه عظام با سرمایه گذاری بالغ بر ١٠ هزار میلیارد تومان در صنعت قطعه سازی ایران، علاوه بر اشتغال مستقیم 5۰۰۰ نفر در کارخانجات خود، زمینه اشتغال غیر مستقیم 35 هزار نفر به صورت غیر مستقیم در هلدینگ عظام و پیمانکاران وابسته را فراهم کرده است.

عظام در طول فعالیت خود تلاش کرده زمینه جذب فارغ التحصیلان برترین دانشگاه های ایران را در کارنجات، مراکز تحقیق و توسعه و آزمایشگاه های مجهز خود فراهم کند.

امروز حداقل ٥٤٠ شرکت تامین کننده مواد اولیه و قطعات داخلی با بیش از ٢٢هزار نفر نیروی انسانی با گروه عظام همکاری دارند، که این نشان از همت و حمیت این گروه عظیم در بومی سازی فن آوری تولید و حمایت از تولیدکنندگان خرد و بکارگیری پتانسیل سایر بنگاه های صنعتی متوسط و کوچک در جهت خودکفایی است.

دستیابی نزدیک به ۹۰درصد ساخت داخل در اکثر قطعات استراتژیک بطور میانگین، گواه فتح قریب الوقوع قله خودکفایی است.

تولید سالانه ۷۰۰ میلیون دلار قطعه در گروه عظام

گروه عظام با بیشترین تنوع تولید با تکیه بر دانش فنی بومی شده نیروهای متخصص خود، انواع قطعات مهم خودرو را با کیفیت هم تراز استاندارد های جهانی و اکثراً تحت لایسنس شرکت های مطرح دنیا تولید می کند. سرمایه گذاری قابل توجه در کارخانجات عظام، بستری مناسب برای تولید انواع قطعات خودرو به ارزش سالانه بیش از ٧٠٠ میلیون دلار ایجاد کرده است.

اگر سرمایه گذاری سال های اخیر عظام در قطعه سازی انجام نشده بود، امروز سالانه صدها میلیون دلار از منابع محدود ارزی برای واردات قطعه از کشور خارج صرف می شد.

 

بزرگترین کارخانجات قطعه سازی ایران

عمده کارخانه های عظام نظیر پیستون ایران در تبریز، فرآوری و ساخت در شهر صنعتی رشت، استام صنعت در کمالشهر کرج در نوع خود بزرگترین و برترین کارخانه های تولید قطعات خودرو در ایران بحساب می آیند.

کارخانه پیستون ایران با ظرفیت تولید ٦میلیون عدد انواع پیستون موتور های بنزینی و دیزلی، ١٠٠٪؜ فرآیندهای ساخت تولید از مرحله ریخته گری و ذوب آلومینیوم، ماشین کاری، تکمیل، آزمایش و بازرسی بزرگترین کارخانه تولید پیستون موتور در خاورمیانه را دارا است.

کارخانه فرآوری و ساخت با ظرفیت تولید ٦میلیون عدد انواع کمک فنر سبک و سنگین بزرگترین کارخانه تولید کمک فنر خودرو در کشور بوده که به زودی پس از نصب و راه اندازی تجهیزات خطوط تولید خریداری شده از پژو فرانسه، به بزرگترین کارخانه تولید کمک فنر در خاورمیانه تبدیل می شود.

برنامه توسعه ای و صادراتی عظام

قطعات خودرو گروه عظام که  با بالاترین کیفیت روز دنیا و تحت لایسنس شرکت های مطرح بین المللی ساخته می شود، هم اکنون به‌کشورهای روسیه، ترکیه، عراق، سوریه و ایتالیا صادر می شود.

بر اساس برنامه راهبری گروه، تأمین قطعات خودروهای خارجی با برندهای مطرح جهان برای بازارهای داخلی و صادراتی، به زودی آغاز می شود.

WhatsApp Image 2021-02-07 at 1.07.02 PM (1)

WhatsApp Image 2021-02-07 at 1.07.02 PMWhatsApp Image 2021-02-07 at 1.07.03 PM (1)

 

WhatsApp Image 2021-02-07 at 1.07.03 PM

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر