کد خبر: 10179
A

واردات فرانسه از ایران ۱۰۷ برابر شد

به دنبال لغو تحریم نفتی ایران واردات برخی کشورهای اروپایی از ایران تغییر قابل توجهی کرده به طوری که واردات فرانسه از ایران در سپتامبر ۲۰۱۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۷ برابر و واردات یونان ۱۶۷ برابر شده است.

واردات فرانسه از ایران ۱۰۷ برابر شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ جدیدترین آمار منتشر شده از سوی پایگاه خبری کمیسیون اروپا(یورو استات) نشان می دهد آلمان بزرگترین صادر کننده اروپایی به ایران در نهمین ماه سال جاری میلادی بوده و ۲۵۵۵ میلیون یورو کالا به ایران در این ماه صادر کرده است. صادرات آلمان به ایران در سپتامبر ۲۰۱۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۸۳ درصدی داشته است. آلمان در سپتامبر سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۱۳۹ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بود.

 

ایتالیا با صادرات ۱۴۶ میلیون یورویی و هلند با صادرات ۷۰ میلیون یورویی به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار داشته اند. صادرات ایتالیا به ایران در سپتامبر ۲۰۱۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۴ درصدی و صادرات هلند به ایران رشد ۹۴ درصدی داشته است.

 

ایتالیا در سپتامبر سال قبل ۱۰۱ میلیون یورو و هلند ۳۶ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بودند.

 

بر اساس این گزارش در پی لغو تحریم نفتی ایران، ارقام واردات کشورهای اروپایی از ایران تغییر قابل ملاحظه ای کرده است به طوری که واردات فرانسه از ایران در سپتامبر امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۰۷ برابری داشته و به ۲۳۴ میلیون یورو رسیده است. فرانسه در سپتامبر سال قبل تنها ۲٫۱۷ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود.  این کشور بزرگترین واردکننده کالا از ایران در میان کشورهای اروپایی طی سپتامبر ۲۰۱۶ شناخته شده است.

 

ایتالیا دومین واردکننده کالا از ایران در این ماه بوده و ۱۳۸ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵ برابری داشته است. واردات ایتالیا از ایران در سپتامبر سال قبل ۲۸ میلیون یورو گزارش شده بود.

 

یونان نیز سومین وارد کننده بزرگ اروپایی از ایران در سپتامبر ۲۰۱۶ بوده و ۱۱۸ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده است. واردات یونان از ایران در سپتامبر ۲۰۱۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶۷ برابر شده است. یونان در سپتامبر سال قبل تنها ۷۰۶ هزار یورو از ایران کالا وارد کرده بود.

تسنیم 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر