کد خبر: 102312
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد؛

واکنش کارشناس تامین اجتماعی به طرح رایگان شدن هزینه درمان افراد بالای ۶۵ سال: بیمارستان ها را با بحران روبرو می کند/ این طرح چرا در آستانه انتخابات اجرا شده است؟!

امیدرضا فراهی کارشناس مسائل تامین اجتماعی: سازمانی که پرداختی حق بیمه حوزه سلامت، از بیمارستان تا داروخانه ها را با تاخیر چند ماهه پرداخت می کند، که خود نشانه عدم تامین منابع مالی در این راستا است و دلیل آن را دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی اعلام میکنند، چرا در این زمان خاص به فکر عملی کردن این عمل خطیر افتاده است. غیر این است که فشار بر بیمارستانهای وزارت بهداشت بیشتر خواهد شد!؟

واکنش کارشناس تامین اجتماعی به طرح رایگان شدن هزینه درمان افراد بالای ۶۵ سال: 
بیمارستان ها را با بحران  روبرو می کند/ این طرح چرا در آستانه انتخابات اجرا شده است؟!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی چندی پیش گفته است: در تمامی شهرها بیمه‎‌شدگان بالای ۶۵ سال در تمامی مراکز طرف قرارداد، خدمات بستری را به صورت رایگان و فرانشیز صفر دریافت خواهند کرد. 

دکتر امیدرضا فراهی کارشناس مسائل تامین اجتماعی در گفت و گو با دیده بان ایران؛ به بررسی و نقد این اقدام پرداخت و گفت:

این کار در راستای اهداف راهبردی سازمان تامین اجتماعی است. اما سازمانی که پرداختی حق بیمه حوزه سلامت، از بیمارستان تا داروخانه ها را با تاخیر چند ماهه پرداخت می کند، که خود نشانه عدم تامین منابع مالی در این راستا است و دلیل آن را دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی اعلام میکنند، چرا در این زمان خاص به فکر عملی کردن این عمل خطیر افتاده است. غیر این است که فشار بر بیمارستانهای وزارت بهداشت بیشتر خواهد شد!؟

فراهی در ادامه به انتخاباتی بودن طرح جدید تامین اجتماعی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: این سوال مطرح است که رایگان کردن خدمات بستری برای افراد  ۶۵ ساله تصمیم گیری عقلایی است؟ آیا این برنامه عملیاتی از پیش تدوین شده و اگر تدوین شده است آیا زمان اجرای آن بحث برانگیز نمی باشد؟ یا احتمالا خدای ناکرده با نزدیک شدن به فضای انتخابات کشور، هدف سازمان جز طی مسیر برنامه ریزی علمی و  نیت خالص و خدمتگزارانه،  مسئله دیگری نیست؟

وی در پایان گفت: متاسفانه  جایگاه تخصصی تامین اجتماعی و وضعیت فعلی آن که ناشی از مدیریت ضعیف می باشد؛ به وسیله ارائه طرح های شعاری، مطالعه نشده روز به روز تضعیف می شود. دوستان ما نباید با ارائه طرحهای ناپخته به شعور مردم  توهین کنند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر