کد خبر: 102521
A

بیت کوین چیست ؟ راه درآمد بیت کوین چگونه است

احتمالا شما هم نام بیت کوین را شنیده‌اید! سوالاتی مثل اینکه بیت کوین چیست؟ از کجا می‌آید؟ چطور کار می‌کند؟ آیا بیت کوین معتبر است؟ در ذهن بسیاری از کسانی که به تازگی با بیت کوین آشنا شده‌اند، نقش بسته است.

بیت کوین  چیست ؟ راه درآمد بیت کوین چگونه است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ برای آشنایی با بیت کوین، باید ساعت‌ها را کمی عقب بکشیم. بیایید به نقطه‌های خیلی دور تاریخ بشری سفری کوتاه داشته باشیم. بشر در دوران اولیه و غارنشینی، خود به شکار می‌پرداخت. در حقیقت تنها یک غار خوب و یک حیوان پرگوشت برای ادامه حیات کافی بود. مردان به شکار می‌رفتند و زنان هم از بچه‌ها مراقبت می‌کردند.

با بزرگ‌ترشدن جوامع بشر احساس به مشاغل مختلفی کرد. برای مثال در دوران پس از غارنشینی، یعنی کوچ نشینی و بعد از آن یکجا نشینی، شغل‌های مختلفی مثل نجاری، آهنگری و دامپروی شکل گرفت. دیگر نیاز نبود هر کسی به شکار برود. افراد می‌توانستند با مبادله با یکدیگر نیازهای خود را برطرف کنند.

در ابتدا بشر از طریق مبادله کالا به کالا نیازهای خود را می‌خرید. برای مثال کشاورزی که نیاز به یک داس آهنی داشت، می‌توانست با دادن مقداری برنج یا دیگر محصولات کشاورزی خودش، داس مورد نیاز و ابزار کارش را تهیه کند.

اما یک مشکل بزرگ در این میان به وجود آمد، افراد نمی‌دانستند ارزش کالایی که خودشان تولید می‌کنند، چقدر است. برای مثال مبادله یک گوسفند در مقابل کمی برنج، عادلانه به نظر نمی‌رسید! به همین دلیل بشر یک مرحله پیشرفت کرد و تصمیم گرفت از اشیاء گران‌بها مثل طلا برای ارزش‌گذاری دارایی‌های خودش استفاده کند. فلزاتی مثل طلا و نقره ارزش بالایی داشتند. از طرف دیگر استخراج آن‌ها و طلای موجود در کره زمین هم محدود است. اما حمل و نقل طلا برای معامله‌های بزرگ دشوار بود. این بار بشر تصمیم به استفاده از چک‌هایی برای مبادله گرفت. شکل امروزی این چک‌ها، همین پول‌های کاغذی رایجی است که بین خودمان تبادل می‌کنیم.

بیت کوین چه حلقه‌ای را در چرخه اقتصادی تکمیل می‌کند؟

شاید تا اینجا برای شما سوال پیش بیاید که پول کاغذی همه مشکلات را حل کرده و چه نیازی به بیت کوین داریم؟ پول کاغذی یک ایراد مهم دارد. کنترل این پول در اختیار بانک‌ها و دولت‌ها است و افراد دولتی می‌توانند به هر میزان که بخواهند پول چاپ کنند. مساله‌ای که منجر به تورم و کاهش ارزش پول می‌شود. اوج این مساله را در سال 2008 و بحران مالی جهانی شاهد بودیم. بیت کوین دقیقا یک سال بعد متولد شد.

تولد بیت کوین، بیگ بنگ دنیای اقتصاد

بیت کوین در سال 2009 با انتشار یک وایت پیپر متولد شد. بیت کوین یک رمزارز غیرمتمرکز است که هیچ کس کنترلی بر روی آن ندارد. تمامی اتفاقات بیت کوین در شبکه بلاکچین ثبت می‌شود و به همین دلیل غیرقابل دستکاری است. بلاکچین به زبان ساده یک دفتر دیجیتالی کدگذاری شده و توزیع شده بین افراد است.

بیت کوین از کجا می‌آید؟ با داستان بیت کوین آشنا شوید

یعنی همه افرادی که در شبکه بیت کوین هستند، بخشی از بلاکچین بیت کوین را تشکیل می‌دهند و تمامی‌ داده‌های شبکه از جمله خرید بیت کوین، فروش بیت کوین و داده‌های تراکنش در قالب کدهای رمزنگاری شده بین این افراد به اشتراک گذاشته می‌شود.

چه کسی بیت کوین را خلق کرده است؟

سال 2009 ایمیل معرفی بیت کوین به عنوان یک ارز همتا به همتا، توسط فردی به اسم ساتوشی ناکاموتو در دنیا منتشر شد. هویت این فرد مشخص نیست. البته بسیاری از حدس می‌زنند که ساتوشی یک فرد نیست، بلکه احتمالا نام یک گروه است. از سال 2011 خبری از ساتوشی نیست و او خود را پنهان کرده است. عدم تاثیرگذاری بر آینده بیت کوین با اظهارنظرها را می‌توان مهم‌ترین دلیل مخفی شدن ساتوشی دانست.

بیت کوین از کجا می‌آید؟ به مهم‌ترین سوال مقاله اینجا پاسخ داده‌ایم!

زمانی که ساتوشی بلاکچین بیت کوین را برنامه نویسی و طرح ریزی کرد، محدودیت عرضه برای بیت کوین در نظر گرفته شده است. ساتوشی بلاکچین بیت کوین را به صورت عمومی منتشر کرده است. اما کسی نمی‌تواند تغییر در ماهیت و هسته بیت کوین ایجاد کند. تنها 21 میلیون عدد بیت کوین وجود دارد. اولین بیت کوین در همان سال 2009 متولد شد.

بیت کوین از طریق فرآیند استخراج، متولد می‌شود. به زبان ساده برای خرید و فروش بیت کوین نیاز به حل یک سری معادله ریاضی داریم که تایید کننده تراکنش مالی بین افراد است. این تراکنش‌ها، توسط افرادی به نام ماینر حل می‌شوند. ماینرها افراد یا سازمان‌هایی هستند که از طریق کامپیوترهای بسیار قوی (بعضا ابرکامپیوتر) معادلات شبکه را حل می‌کنند. شبکه نیز در ازای حل معادله به این فراد پاداش می‌دهد. پاداش بیت کوین است! به این ترتیب چرخه بیت کوین کامل می‌شود.

بیت کوین قابل اعتماد است؟

ویژگی‌هایی مثل نفوذناپذیری، مخفی ماندن هویت افراد، عدم تغییر در تراکنش‌ها و غیرمتمرکز بودن باعث شده که بیت کوین یکی از امن‌ترین پول‌های جهان باشد. بیت کوین را باید در کیف پول‌های معتبر نگهداری کرد. هر کیف پول یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی دارد. با حفظ کلید خصوصی هیچ کس قادر به دزدیدن بیت کوین‌های شما نیست.

قیمت بیت کوین چطور مشخص می‌شود؟

مثل هر کالای دیگری در اقتصاد، عرضه و تقاضا مشخص کننده قیمت بیت کوین است. قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در اوایل حضور در بازار رمزارزها قیمتی کمتر از 1 دلار داشت اما در حال حاضر نزدیک به 44 هزار دلار (هنگام نگارش این مقاله) خرید و فروش می‌‌شود.

بیت کوین از کجا می‌آید؟ با داستان بیت کوین آشنا شوید

از کجا می‌توان بیت کوین خرید؟

بهترین راه خرید بیت کوین مراجعه به صرافی است. اکثر صرافی‌های معتبر خارجی ایران را در لیست تحریم خود قرار داده‌اند و خرید بیت کوین از این صرافی‌ها ممکن است کل سرمایه شما را به خطر بیندازد. خبر خوب اینکه در ایران صرافی‌های معتبری اقدام به خرید و فروش بیت کوین می‌کنند. یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران، نوبیتکس است. با مراجعه به سایت و اپلیکیشن نوبیتکس به راحتی می‌توانید بیت کوین خرید و فروش کنید.

بیت کوین و ارزهای دیجیتال؛ مفاهیم جدید و پیچیده‌ای هستند

در این مقاله سعی ما بر این بود که به ساده‌ترین شکل ممکن با مفهوم بیت کوین آشنا شوید. اما به صورت کلی بیت کوین و ارزهای دیجیتال مفاهیم دشوار و پیچیده‌ای هستند. برای تسلط بر این مفاهیم بایستی به صورت عمیق‌تر و دقیق‌تر با آن‌ها آشنا شوید. پیشنهاد ما این است که به وبلاگ نوبیتکس مراجعه کنید. در وبلاگ نوبیتکس با مطالعه مقالات دقیق، کامل و جذاب می‌توانید به صورت کامل با بلاکچین، بیت کوین، خرید و فروش رمزارزها و مفاهیم مرتبط این حوزه آشنا شوید.

 

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر