کد خبر: 104604
A

فرار به جلو وزارت صمت در گرانی و صف های طویل/ رزم حسینی وزیری که هنوز نمی داند که مسئولیت تنظیم بازار با وزارت صمت است

خبری که این روزها تیتر یک خبرگزاری ها، سایت های خبری، شبکه های مجازی و کانال خبری را به خود اختصاص داده آشفتگی در "بازار مرغ همچنان است!" در حالی که وزیر صمت و قائم مقامش قبل از تعطیلات نوروز خبری از تنظیم بازار و کاهش قیمت مرغ می دادند ، نه تنها در سال ۱۴۰۰ بازار مرغ به ثبات نرسید بلکه گزارشهای رسیده حاکی از آن است که در برخی استانها همچنان صف برای خرید مرغ دولتی برقرار است و از طرفی قیمت این محصول پروتئینی نه تنها کاهشی نشده بلکه در بازه ۳۰ تا ۴۰ هزارتومان رسیده است. سوال این است دلیل عمده این نابسامانی چیست؟چرا معیشت مردم بین دو وزیر صمت و جهاد کشاورزی پاسکاری میشود و سوال اصلی این است که آیا رزم حسینی وزیر صمت می داند مسئولیت تنظیم بازار با وزارت صمت است ؟

فرار به جلو وزارت صمت در گرانی و صف های طویل/ رزم حسینی  وزیری که هنوز نمی داند که مسئولیت تنظیم بازار با وزارت صمت است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ خبری که این روزها تیتر یک خبرگزاری ها، سایت های خبری، شبکه های مجازی و کانال خبری  را به خود اختصاص داده آشفتگی در "بازار مرغ همچنان است!"

در حالی که وزیر صمت و قائم مقامش قبل از تعطیلات نوروز خبری از تنظیم بازار و کاهش قیمت مرغ می دادند ، نه تنها  در سال ۱۴۰۰ بازار مرغ به ثبات نرسید بلکه  گزارشهای رسیده حاکی از آن است که در برخی استانها همچنان صف برای خرید مرغ دولتی برقرار است و از طرفی قیمت این محصول پروتئینی نه تنها کاهشی نشده بلکه در بازه ۳۰ تا ۴۰ هزارتومان رسیده است. 

سوال این است دلیل عمده  این نابسامانی چیست؟چرا معیشت مردم بین دو وزیر صمت و جهاد کشاورزی پاسکاری میشود و سوال اصلی این است که آیا رزم حسینی وزیر صمت می داند  مسئولیت تنظیم بازار با وزارت صمت است ؟ 

 استراتژی فرار رو به جلو و شانه خالی کردن از مسوولیت در مقابل پاسخگویی به افکارعمومی نسبت به نابسامانی تنظیم بازار و قیمت های لجام گسیخته بویژه در عرصه ارزاق عمومی شکر، روغن، حبوبات، برنج و مایحتاج روزانه شیر، لبنیات، گوشت، مرغ، تخم مرغ حتی نان مردم  سوال برانگیز است؟

در حالی که کماکان مسوولیت تنظیم بازار و تعیین نرخ کالا ازسوی سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان و اختیارات ویژه مدیریت تأمین تدارک نیازمندیهای غذایی مردم در سراسر کشور بعهده شرکت بازرگانی دولتی است و هر دو این ارگان وابسته به وزارت صمت هستند وزارت صمت تلاش دارد تا  تمام نا به سامانی ها را گردن وزارت جهاد کشاورزی بندازد 

بی توجهی وزارت صنعت، معدن و تجارت به ناملایمات تنظیم بازار و افزایش قیمت های نجومی مایحتاج عمومی مردم، ناشی عدم آشنایی وزیر با مسئولیت، ناتوانی بدنه وزارت صمت و مدیران کل و  عملکرد ضعیف آنان است 

به هر روی با توجه به وضعیت فعلی کشور؛ مقصر قرار دادن یا فرار رو به جلو از عدم پاسخگویی از جانب هیچ یک از وزرا و مدیرانِ عالی زیر مجموعه آنها پذیرفتنی نیست و نوعی بی مسوولیتی نسبت به وظایف عالی و خطیر از سوی وزیران است.

بی تردید فقط همکاری سیستمی برای حل مشکلات بازرگانی مایحتاج عمومی بین دو وزارتخانه است که می تواند راهگشای مشکلات کشور باشد و این موضوع با تبلیغات رسانه ای و فرار از مسئولیت حل نمی شود. 

 

برای حل مشکل صف های طولانی مرغ و وروغن نیازمند حل ضعف های ساختاری دو وزراتخانه صمت و کشاورزی و دغدغه مند شدن دو وزیر و  حل مشکلات ستادی هستیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر