کد خبر: 105534
A

وردپرس بهتر است یا php

در این مقاله به بررسی این موضوع که وردپرس بهتر است یا پی اچ پی خواهیم پرداخت.

وردپرس بهتر است یا php

دیده بان ایران- در این مقاله به بررسی این موضوع که وردپرس بهتر است یا پی اچ پی خواهیم پرداخت. هر کدام از این روش ها برای طراحی سایت کاربردی می باشند اما اینکه کدام یک بیشترین نیازها برای داشتن یک سایت حرفه ای را برطرف کنند موضوعی است که در انتخاب تاثیر می گذارد. برای پاسخ به پرسش وردپرس بهتر است یا php  هر کدام از این روش ها به طور مجزا بررسی خواهند شد و در نهایت به مقایسه برتری ها و ویژگی های هر کدام از آن ها می پردازیم.

شاید انتخاب پلتفرم مناسب برای وب سایت مهم ترین استراتژی برای سئو کلمه کلیدی به حساب آید.

  1. Php چیست؟
  2. وردپرس چیست؟
  3. وردپرس بهتر است یا php ؟

1

Php چیست؟

برای افرادی که در زمینه طراحی سایت فعالیت کرده یا نیاز به یک سایت برای انجام برخی کارها دارند نیاز است که با برخی اصطلاحات مربوط به این کار آشنایی داشت. یکی از زبان های برنامه نویسی که در زمینه طراحی سایت کاربرد زیادی داشته و مورد استفاده قرار می گیرد php است، این زبان کاملا رایگان است و برای تمام افراد، با هر نوع سایتی کاربردی می باشد.

تعریف php

یکی از زبان های برنامه نویسی اپن سورس، که به اسکریپت نویسی نیز معروف می باشد زبان php است. کار کردن با این زبان برای طراحی وب سایت نیاز به هیچ هزینه ای نداشته و ابزار مرتبط با کار با این موضوع به طور رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد. کدهایی که در این زبان مورد استفاده قرار می گیرند بر دو سرور واقعی یا موجود در کامپیوتر شخصی که با استفاده از نرم افزارهای مختلف ایجاد می شود قرار گرفته و اجرا می شوند. کاربرد این زبان بسیار زیاد است و بسیاری از سایت های بزرگ جهانی بر پایه این زبان طراحی شده اند. با استفاده از زبان php می توان سایت ها و اپلیکیشن های مختلف تحت وب را برنامه نویسی کرد.

کاربردهای php

زبان برنامه نویسی php کاربردهای وسیعی دارد، با استفاده از این زبان می توان صفحات وب داینامیک را تولید کرد، همچنین از طریق کدهای این زبان امکان ارسال اطلاعات به دیتابیس و ویرایش و حذف آن ها وجود دارد. با استفاده از این زبان می توان به راحتی با کوکی های وب سایت کار کرد، همچنین امکان رمز گذاری برای اطلاعات مهم و شخصی در این زبان برنامه نویسی وجود دارد. یکی از کاربردهای مهم زبان برنامه نویسی php امکان اضافه کردن فایل هایی با فرمت های مختلف به سایت می باشد. با این زبان انواع فایل های فرمت تصویری، متن، پی دی اف، ویدیو و... را می توان در وب سایت تولید کرد.

2

وردپرس چیست؟

تمام افرادی که با طراحی سایت آشنایی داشته یا در این زمینه فعالیت می کنند برای یکبار هم که شده نام وردپرس به گوش آن ها خورده است. پرسش مهم در مورد وردپرس امکانات و کارایی های این ابزار و امکاناتی است که می توان برای وب سایت های طراحی شده بر پایه وردپرس ایجاد کرد، در ادامه مقاله وردپرس بهتر است یا php  به معرفی این ابزار خواهیم پرداخت.

تعریف وردپرس

وردپرس ابزار و سیستمی است که از طریق آن می توان وب سایت ها با ابزار و ویژگی های مختلف را راه اندازی کرد و به مدیریت محتوای آن ها پرداخت. این سیستم، یکی از منعطف ترین ابزار برای تولید محتواست به همین دلیل برای هر نوع وب سایتی قابل استفاده می باشد. این سایت ساز، کاملا رایگان است و به دلیل متن باز بودن آن در صورت آشنایی با اندکی برنامه نویسی می توان تغییرات خوبی در آن ایجاد کرده و یک سایت حرفه ای را طراحی کرد. امکانات وردپرس بسیار زیاد است. با استفاده از این ابزار می توان انواع وب سایت، وبلاگ و حتی اپلیکیشن ها را طراحی کرد. این سیستم هم به صروت انگلیسی و هم به صورت فارسی وجود دارد و استفاده از آن جهانی است و وب سایت های قدرتمندی برپایه این سیستم طراحی شده است.

کاربردهای وردپرس

وردپرس یک ابزار شخصی است و با استفاده از تم ها و امکانات متعددی که در اختیار کاربران قرار می دهد می توان انواع وب سایت های شخصی را با استفاده از آن طراحی کرد. همچنین افراد آشنا به کدنویسی می توانند این ابزار را از صفر تا صد شخصی سازی کنند. سیستم وردپرس یک سیستم کاملا ایمن است و اطلاعات وارد شده به آن تنها در اختیار کاربر اصلی قرار می گیرد، همچنین این ابزار با سرویس ها و اپلیکیشن های دیگر به سادگی هماهنگ می شود و قوانین سئو در مورد این ابزار نیز قابل اجرا می باشد.

3

وردپرس بهتر است یا php ؟

در این بخش قصد داریم به بررسی این پرسش که وردپرس بهتر است یا phpبپردازیم. تا اینجا در مورد کاربردهای هرکدام از این ابزارها صحبت شد و گفته شد که چه وردپرس و چه php در ویژگی های مختلف چه برتری هایی نسبت به یکدیگر ندارند.

امنیت

یکی از موضوعات بسیار مهم در زمینه طراحی وب سایت، امنیت سایت است. در صورتی که به هر دلیل اطلاعات سایت از دست روند صاحب سایت متحمل مشکلات مالی زیادی خواهد شد و گاهی اوقات بخش زیادی از این اطلاعات قابل بازیابی نیستند. از نظر امنیتی، وردپرس یک سطح بالاتر از php است. در واقع هرچند هر دو ابزار امنیت خوبی برای کابران ایجاد می کنند اما وردپرس به دلیل برخورداری از سلسله مراتب خاص برای برقراری امنیت، محیط مطمئن تری را برای کاربران ایجاد می کند.

انعطاف پذیری

یکی دیگر از ویژگی های مهم در وب سایت ها، انعطاف پذیری آن هاست. به خصوص در سایت هایی که ابتدا برپایه یک سایت ساده طراحی شده و بعد ها مورد استفاده تجاری و... قرار می گیرند انعطاف پذیری از اهمیت بالایی برخوردار است. از نظر انعطاف پذیری و ایجاد تغییرات در وب سایت، وردپرس و php هر دو امکانات زیادی در این زمینه در اختیار کاربران قرار می دهند. بررسی برتری در این موضوع بسته به نیازهای هر کاربر متفاوت است.

ارتقا

یکی از ویژگی های مهم اینترنت و ابزارهای مرتبط با این فضا، ارتقا و پیشرفت روز به روز آن است. در این زمینه، وردپرس در بازه های زمانی کوتاه تری ارتقا پیدا کرده و ویژگی های مختلفی به آن افزوده یا ویرایش می شوند در حالیکه ارتقا و بروزرسانی php به نسبت کمتر اتفاق می افتد.

4

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر