کد خبر: 105644
A

کشف ایراد امنیتی بسیار خطرناک در واتساپ

محققان ایراد امنیتی بسیار خطرناکی را در واتساپ کشف کردند که باعث دسترسی کامل هکرها به حساب کاربری افراد می‌شود.

کشف ایراد امنیتی بسیار خطرناک در واتساپ

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پیامرسان واتساپ در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین پیامرسان‌های جهان تبدیل شده است و همین موضوع باعث شده حتی کوچک‌ترین ایرادی در این پیامرسان مورد توجه قرار گیرد. به تازگی اخباری در فضای مجازی منتشر شده است که اعلام می‌کند واتساپ دارای یک ایراد نرم افزاری بسیار خطرناک است که 2 میلیارد کاربر آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ایراد جدید کشف شده در واتساپ به هکرها اجازه می‌دهد با دسترسی به شماره تلفن کاربر و ورود به حساب واتساپ آن‌ها از امکان ورود مجدد کاربر به حسابش جلوگیری شود. گفتنی است اخبار منتشر شده نشان می‌دهد اعمال احراز هویت دو مرحله‌ای روی حساب کاربری افراد نیز مانع این نقص امنیتی نخواهد شد.

سکوت فیسبوک در رابطه با نقص امنیتی موجود در واتساپ

بسیاری از کارشناسان امنیت شبکه وجود این نقص امنیتی برای پیامرسانی که بیش از 2 میلیارد نفر کاربر دارد ر یکی از بدترین اتفاقات دانستند و اعلام کردند شرکت فیسبوک به عنوان مالک این پیامرسان باید پاسخگوی آن باشد. با این حال هنوز شرکت فیسبوک نسبت به این نقص امنتیی واکنشی نشان نداده و مشخص نیست چه زمانی و با استفاده از کدام وصله امنیتی قصد دارد این نقص را برطرف کند.

گفتنی است مدتی پیش بود که شرکت فیسبوک اعلام کرد قصد دارد در قوانین حریم خصوصی واتساپ تغییراتی را اعمال کند و تمامی کاربران این پیامرسان باید آن‌‌ها را تایید کنند. قوانین جدید واتساپ مواردی مانند رصد موقعیت مکانی، ذخیره برخی اطلاعات کاربران و چند مورد دیگر می‌شد که با مخالفت تعداد بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی همراه شد و اجرای این قوانین به تاخیر افتاد.

با این حال باید منتظر بود و دید شرکت فیسبوک نسبت به انتشار خبر باگ امنیتی موجود در واتساپ چه واکنشی نشان خواهد داد.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر