کد خبر: 106346
A

وقتی همه خوابند!/ فروش بلیت به مقصد دهلی همچنان انجام می‌شود

بررسی‌ها نشان می‌دهد در روز‌هایی که هند با فاجعه شیوع کرونا مواجه است، هنوز فروش بلیت پرواز به مقصد دهلی ادامه دارد. این در حالی است که روز گذشته رئیس کمیته امنیتی و انتظامی ستادملی کرونا گفت: «همه پرواز‌های هند و پاکستان تا اطلاع بعدی و انتقال مسافر از راه دریا هم ممنوع است.»

وقتی همه خوابند!/ فروش بلیت به مقصد دهلی همچنان انجام می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ در حالی که اوضاع کرونا در هند وخیم شده است، پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان از برقراری پروازها به مقصد هند می‌دهد.

فاجعه کرونا در هند! بیمارستان‌ها مملو از بیماران است و بسیاری از بیماران برای درمان صف می‌کشند. برخی نیز در گوشه و کنار خیابان با همان حال بد دراز کشیده‌اند. ویدئوهایی از این روزهای هند در فضای مجازی منتشر شده که نشان از وضعیت اسفناک آن می‌دهد. از بیمارستان‌های شلوغ تا تصاویر هوایی از سوزاندن دسته دسته اجساد فوتی‌های کرونا. بسیاری از بیماران از کمبود اکسیژن جان می‌دهند و هند با کمبود شدید ذخایر اکسیژن مواجه است.

فاجعه‌ای که گریبان زندگی خیلی‌ها را در این کشور گرفته و آنطور که رسانه‌ها گزارش می‌دهند روز گذشته آمار فوتی‌های کرونا در هند با ۲۶۲۴ مورد افزایش، به رقمی بیش از ۱۸۹ هزار و ۵۴۰ نفر رسیده است.

در همین حال در ایران نیز شیوع کرونا تشدید شده و آمار فوتی‌ها و مبتلایان افزایشی است. در چنین شرایطی اما نگرانی‌ها از برقراری پروازها از هند به ایران و برعکس است. نگرانی از اینکه ماجرای پرواز از یا به چین باز هم تکرار شود.

پروازهای غیرمستقیم به دهلی همچنان انجام می‌شود

روز گذشته بابک دین‌پرست دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا گفته بود: «کلیه پروازهای کشورمان از یا به هند و پاکستان تا اطلاع ثانوی تعلیق و هماهنگی‌های مربوطه جهت همکاری لازم با متولیان کنترل‌های بهداشتی جهت تشدید نظارت‌ها در مبادی مرزی رسمی در شرق کشور به عمل آمده است.»

همچنین ذوالفقاری، رئیس‌ کمیته امنیتی و انتظامی ستادملی کرونا نیز در این مورد گفت: «همه پروازهای هند و پاکستان تا اطلاع بعدی و انتقال مسافر از راه دریا هم ممنوع است.» اما وضعیت پروازها به هند چگونه است؟

پیگیری‌های تجارت‌نیوز اما نشان می‌دهد فروش بلیت به مقصد دهلی همچنان انجام می‌شود. اپراتور یکی از آژانس‌های هواپیمایی می‌گوید: «برای روز یکشنبه ساعت ۱۶ و ۱۰ دقیقه و همچنین ساعت ۲۳ و ۳۵ دقیقه به صورت غیرمستقیم به دهلی پروازها انجام می‌شود. به این ترتیب از ایران به قطر و از آنجا به مقصد دهلی است. همچنین روز دوشنبه نیز از ایران به امارات و بعد از آن به مقصد دهلی پرواز انجام می‌شود.»

اپراتور یکی دیگر از آژانس‌های هواپیمایی نیز می‌گوید: ما همچنان فروش بلیت پرواز به مقصد دهلی را داریم و فقط باید تست pcr داشته باشید.

همچنین پیگیری‌های بیشتر تجارت‌نیوز از فرودگاه امام خمینی، نشان از انجام این پروازها می‌دهد. یکی از اپراتورهای این فرودگاه می‌گوید: «تمامی پروازها به مقصد امارات و قطر انجام می‌شود، سفرهایی که مقصد نهایی آنها دهلی است. درباره پروازهای ترانزیتی تا مقصد اولیه را اطلاع داریم. پروازها بدون هیچ تاخیری به موقع انجام می‌گیرد.»

پرواز به دهلی همچنان انجام می‌شود!

او می‌گوید: درباره پروازهای هند تاکنون هیچ تبصره یا ابلاغیه‌ای به ما اعلام نشده است.

این در حالی است که بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت در روز گذشته مجموع جانباختگان در ایران به ۶۹ هزار و ۱۲۰ نفر رسید.

همچنین روز گذشته سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در هفته گذشته شاهد افزایش حدود ۱۷ درصدی در تعداد بیماران بستری به علت ابتلا به ویروس کرونا و افزایش ۴۸ درصدی در تعداد بیماران فوت شده نسبت به هفته قبل‌تر بودیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر