کد خبر: 108577
A

قیمت جدید محصولات سایپا اعلام شد / گرانی ۱۰ تا ۳۰ میلیونی همه محصولات

بر اساس تصمیم شورای رقابت برای افزایش قیمت محصولات خودروسازان داخلی، افزایش بطور متوسط ۸.۹ درصدی برای محصولات گروه سایپا اعمال شده و لیست قیمت جدید محصولات این گروه خودروسازی مشخص شد.

قیمت جدید محصولات سایپا اعلام شد / گرانی ۱۰ تا ۳۰ میلیونی همه محصولات

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  ۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری مجوز افزایش قیمت محصولات دو خودروساز بزرگ کشور با هدف متعادل‌سازی قیمت در بازار خودرو توسط شورای رقابت صادر شد. این افزایش قیمت براساس تورم بخشی یکساله اعلام شده توسط بانک مرکزی و پس از کسر تورم‌های اعمال شده قبلی در سه ماهه اول و دوم سال ۱۳۹۹ و در نهایت پس از اعمال متغیرهای کیفیت و بهره‌وری محاسبه شده که برای تمامی خودروهای مشمول دستورالعمل قیمت‌گذاری شورا، تا پایان شهریور ۱۴۰۰ اعمال و اجرا می‌شود.

براساس مصوبه مذکور، به قیمت محصولات گروه ایران‌خودرو بطور متوسط ۸.۲ درصد و به محصولات گروه سایپا بطور متوسط ۸.۹ درصد افزوده شده است. البته این مصوبه شامل تمامی افرادی که تا پایان سال ۱۳۹۹ جهت خرید خودرو اقدام و ثبت‌نام کرده و پیش پرداخت هم داشته‌اند، نمی‌شود.

در حالی که دو خودروساز بزرگ چندان از میزان افزایش قیمت‌ها رضایت نداشتند و خواستار تغییر مصوبه شورای رقابت و افزایش بیشتر قیمت خودرو بودند؛ در نهایت پس از گذشت حدود ۲۰ روز تصویب مجوز افزایش قیمت‌ها، این مصوبه به خودروسازان اعمال و افزایش قیمت‌ها لحاظ شد.  

قیمت جدید محصولات سایپا

براین اساس، قیمت محصولات گروه خودروسازی سایپا برای اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری بدین صورت خواهد بود که ساینا دنده‌ای ۱۰۴ میلیون و ۶۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان و ساینا S معادل ۱۴۲ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۷۰۰ تومان تعیین قیمت شده‌اند.

همچنین در محصولات خانواده تیبا، پس از اعمال افزایش قیمت‌ها، تیبا صندوقدار به ۱۰۰ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان و تیبا ۲ به ۱۰۶ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده‌اند.

در محصولات جدید این گروه خودروسازی نیز کوییک دنده‌ای ۱۴۱ میلیون و ۶۱ هزار و ۴۰۰ تومان، کوییک S  معادل ۱۵۴ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۹۰۰ تومان و شاهین ۲۹۱ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت خورده اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر