کد خبر: 109188
A

عرضه موبایل نسبت به تقاضا پیشی گرفت

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل گفت: حجم قابل توجهی موبایل وارد کشور شده و با توجه به اینکه صنوف نیز دو ماه تعطیل بودند، عرضه از تقاضا پیشی گرفته و قاعدتا فضای رقابتی شکل گرفته است.امیر اسحاقی ادامه داد: برخی از شرکت‌ها و مغازه داران پس از تعطیلات کرونایی مجبور شدند کالای خود را با زیان بفروشند تا تعهدات خود را بدهند. در حال حاضر فضای بازار موبایل آرام است و این فضا به دلیل نرخ ارزی است که در اختیار بازرگانان قرار گرفته است.

عرضه موبایل نسبت به تقاضا پیشی گرفت

به گزارش دیده بان ایران؛ «قیمت‌ها از ابتدای اردیبهشت تاکنون ۲۰ درصد کاهش یافته و حدود یک هفته‌ای است که شاهد ثبات در بازار هستیم. فکر نمی‌کنم قیمت‌ها پایین‌تر بیاید مگر اینکه دلار به زیر ۲۰ هزار تومان سقوط کند.» این صحبت‌های یکی از فروشندگان بازار «چارسو» است که  می‌گوید: قیمت گوشی گلکسی ۵۲A سامسونگ در حال حاضر به ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده؛ در حالی که در ابتدای اردیبهشت و قبل از ریزش قیمت‌ها ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود.


این فروشنده با بیان اینکه این روز‌ها بازار بسیار شلوغ است، گفت: به نظر می‌رسد الان بهترین زمان خرید گوشی برای کسانی است که نیاز به این کالا دارند. چون فعلا ریزش قیمت‌ها به دلیل ثبات نسبی دلار ثابت شده است.

 

عرضه موبایل از تقاضا پیشی گرفت
دبیر انجمن واردکنندگان موبایل نیز در همین رابطه  گفت: حجم قابل توجهی موبایل وارد کشور شده و با توجه به اینکه صنوف نیز دو ماه تعطیل بودند، عرضه از تقاضا پیشی گرفته و قاعدتا فضای رقابتی شکل گرفته است.امیر اسحاقی ادامه داد: برخی از شرکت‌ها و مغازه داران پس از تعطیلات کرونایی مجبور شدند کالای خود را با زیان بفروشند تا تعهدات خود را بدهند. در حال حاضر فضای بازار موبایل آرام است و این فضا به دلیل نرخ ارزی است که در اختیار بازرگانان قرار گرفته است.

پیش‌بینی بازار از زبان دبیر انجمن واردکنندگان موبایل
دبیر انجمن واردکنندگان موبایل گفت: قیمت تلفن همراه در بازار به دو مولفه وابسته است؛ یکی قیمت ارز و دوم، قیمت خرید کالا. اینکه در آینده چه اتفاقی بیفتد، هر کسی بتواند دلار را پیش بینی کند، می‌تواند بگوید چه اتفاقی می‌افتد.اسحاقی ادامه داد: مولفه دوم یعنی قیمت خرید کالا در بازار موبایل فصلی است؛ یعنی در فصل‌های متفاوت قیمت‌های شرکت‌های تولیدکننده خارجی فرق می‌کند و تعطیلات کشور‌های خارجی می‌تواند روی بازار ما تاثیرات مثبت یا منفی داشته باشد. با تمام این تفاسیر، می‌توانیم بگوییم الان نسبت به نُرم سال گذشته و ماه‌های گذشته وضعیت خوبی است. دستگاه‌های روشن نشده در کشور حجم قابل توجهی است و پشتوانه ذخیره موجود در بازار به حد کفایت چند ماه بازار است.

هشدار نسبت به گرانی موبایل با افزایش تعرفه ورودی
دبیر انجمن واردکنندگان موبایل با هشدار نسبت به چالش معیار محاسبه حقوق گمرکی گفت: طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۰، حقوق گمرکی دیگر نباید با نرخ ترجیحی (۴۲۰۰ تومانی) محاسبه شود. این رویه در سال جدید هنوز اعمال نشده و محاسبات گمرکی فعلاً براساس دلار ۴۲۰۰ تومانی محاسبه می‌شود.اسحاقی ادامه داد: پیش بینی ما این است که در دولت بعدی اجرایی شود، چون قانون است. اگر این مصوبه رنگ اجرا به خود بگیرد، قیمت تمام شده همه کالا‌ها را به شدت افزایشی خواهد کرد.

 
منبع : اقتصاد 24

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر