کد خبر: 110541
A

در گردهمایی فصلی شرکت تعاونی توسعه سازه فولاد ایرانیان مطرح شد/ تلاش برای تشکیل هایپرمارکت صنف سازه‌های فولادی/ رشد صدبرابری سرمایه تسفا در هشت سال

پنجمین گردهمایی فصلی شرکت تعاونی توسعه سازه فولاد ایرانیان باحضور مجتبی رضوی رئیس خانه صنعت و معدن و تجارت استان مازندران، قنبری نماینده اتاق بازرگانی ایران، جمعی از سهامداران شرکت تعاونی تسفا و تولیدکنندگان سازه‌های فولادی استان های مازندران و گلستان با بیان اهداف و برنامه های تعاونی توسعه سازه فولاد ایرانیان در هتل میزبان بابلسر برگزار شد.

در گردهمایی فصلی شرکت تعاونی توسعه سازه فولاد ایرانیان مطرح شد/ تلاش برای تشکیل هایپرمارکت صنف سازه‌های فولادی/ رشد صدبرابری سرمایه تسفا در هشت سال

به گزارش سابیت دیده بان ایران به نقل از روابط عمومی تسفا در ابتدای گردهمایی علیرضا زرین نژاد مدیرعامل شرکت زرین سوله، ضمن خوش آمدگویی به میهمانان حاضر خاطر‌نشان کرد: گردهمایی های این چنینی باعث گسترش مراودات تجاری و فکری میان اعضای صنف سازه‌های فولادی می گردد پس از اهمیت بالایی برخوردار است.

جایگاه تسفا در میان برترین تعاونی‌های کشور

در ادامه، ابوالفضل کدخدازاده رئیس هیئت مدیره شرکت “تعاونی تسفا” با بیان سوابق این شرکت خاطرنشان کرد: سرمایه شرکت تعاونی تسفا در طول هشت سال فعالیت بیش از صدبرابر شده است و هدف گذاری ما این است که افزایش سرمایه تا پایان سال جاری به سه برابر سرمایه موجود از محل سود انباشته و آورده نقدی برسد.

وی در ادامه افزود: ما یک دهه سخت را در صنعت سازه های فولادی پشت سر گذاشتیم و متاسفانه هیچ حمایتی از صنعت سازه‌های فولاد در این دوران سخت صورت نگرفته است. ما بدون حمایت‌های دولتی توانستیم به موفقیت های بزرگی برسیم از این‌رو بنا را بر این گذاشتیم تا تجربیات موفق را با تولیدکنندگان استان‌های مختلف به اشتراک بگذاریم.

وی در پایان با اشاره به گزارش‌های وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: تعاونی تسفا سومین تعاونی بزرگ کشور است، از این‌رو یکی از برنامه های ما ورود به بازار سرمایه در سال آینده است.

رسالت اصلی تسفا افزایش بازده سرمایه سهامداران است

در ادامه برنامه احمد نظری مدیر عامل شرکت تعاونی توسعه سازه فولاد ایرانیان، با بیان اینکه رسالت اصلی تسفا افزایش بازده سرمایه سهامداران و هم صنفیان است؛ خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین ماموریت های تعاونی، تامین نیازهای صنف سازه‌های فولادی است و بخش عمده این ماموریت شامل تامین مواد اولیه، ماشین آلات، ابزار آلات و لوازم مصرفی با قیمت رقابتی است.

وی در ادامه با اشاره به تلاش تعاونی تسفا برای تشکیل هایپرمارکت صنف سازه‌های فولادی، گفت: یکی از دغدغه های اصلی صنف ما پیوستگی تولید است، پس برای رفع این دغدغه تصمیم گرفتیم با تعریف ماموریت دوم و گسترش همکاری‌های صنفی و اجرای پروژه‌های بزرگ ملی، پیوستگی تولید هم صنفیان محترم را مهیا کنیم.

دفاع از حقوق صنف با تشکل های صنفی قدرتمند

مجتبی رضوی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان مازندران نیز با بیان اهمیت تشکل‌های صنفی گفت: در مسیر تشکل‌های صنفی موانع متفاوتی وجود دارد که بیشتر باعث سردرگمی آنها شده است.

وی در ادامه گفت: یکی از مشکلات اصلی تشکل‌های صنفی آیین نامه های مختلف و موازی کاری های صنفی است.

رضوی گفت: در برخورد با موانع موجود باید آسیب شناسی صورت گیرد و همچنین با تشکیل تشکل‌های صنفی پرنفوذ و قدرتمند بتوانیم از حقوق اعضای صنف دفاع کنیم.

تشکل گرایی و نقش آن در بنگاه‌های اقتصادی

همچنین رضا قنبری عضو اتاق بازرگانی ایران، با اشاره به زنجیره تولید فولاد گفت: در سال‌های گذشته صنف سازه‌های فولادی نقش بسیار کمرنگی در تعیین قیمت فولاد داشتند و ما این موضوع را عارضه یابی کردیم که چرا این صنف در این امر حضور ندارد که دلیل آن در مطالبه گری صنفی نهفته است.

وی در ادامه با بیان پشتوانه های قانونی تشکل‌های صنفی گفت: ظرفیت های قانونی خوبی برای مطالبه گری تشکل‌های صنفی وجود دارد. برای تحقق این امر باید ساختار مناسب داشته باشیم و قوانین را خوب بشناسیم و در این مسیر می‌توانیم از تجربیات سایر تشکل‌ها و انجمن‌ها بهره ببریم.

قنبری با تشریح ساختار و اهداف اتاق بازرگانی خاطر نشان کرد: در بحث اهمیت صادرات و همگرایی توسط تشکل‌های صنفی، علاوه بر نفوذ در بازارهای بین المللی بر مقوله توسعه بازار نیز تاکید می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از رسالت های اتاق بازرگانی ایجاد شبکه سازی است و این یک امتیاز بزرگ برای صنف های مختلف است.

در پایان این گردهمایی اعضاء به تبادل نظر و پرسش و پاسخ درباره توسعه همکاری ها و روند امور بازرگانی پرداختند.

2

1

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر