کد خبر: 110825
A

وزیر نیروی دولت ابراهیم رئیسی یکی از این دو نفر خواهد بود؟/ سوابق علی آ بادی و دوستی

در خصوص وزارت نیرو دو نام اصلی در حلقه های اصلی تیم انتقال دولت به گوش می رسد : عباس علی آبادی و مهدی دوستی.

وزیر نیروی دولت ابراهیم رئیسی یکی از این دو نفر خواهد بود؟/ سوابق علی آ بادی و دوستی

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ تابستان داغ امسال برای ایران دو تغییر عمده به همراه دارد، نخست تغییر قوه مجریه و روی کار آمدن دولت سیزدهم به ریاست جمهوری سید ابراهیم رئیسی و بعد هوای گرم و طاقت فرسایی است که به گفته کارشناسان در چند دهه گذشته بی‌سابقه بوده است.

همین هوای گرم، برق و آب ایران را در وضعیتی قرمز قرار داده، به شکلی که در ماه گذشته ما شاهد قطعی های مکرر برق در پایتخت و چند کلانشهر عمده ایران بودیم و از طرف دیگر بحث هایی در خصوص امکان جیره بندی آب مصرفی مشترکان مطرح شده است.

در این وضعیت خاص و بحرانی، ابراهیم رئیسی درحالی به چیدمان کابینه خود فکر می‌کند که وزارت نیرو در کنار وزارت بهداشت یکی از حساس ترین، مهمترین و پر چالش ترین وزارت خانه های این روزهای دولت است.

به گزارش دیده بان ایران؛ گمانه زنی ها در خصوص وزیران بعدی در فضای رسانه ای همچنان در جریان است، هرچند نمی‌توان با قطعیت از تصمیم نهایی رئیس جمهور منتخب درخصوص گزینه های پیشنهادی اش سخن گفت اما با توجه به چهره های متخصص و کارگزاران نزدیک به حلقه رئیسی و اخبار دریافتی از تیم انتقال دولت، می‌توان مطرح ترین و محتمل نام های مورد نظر برای تصدی سمت وزارتخانه ها را دریافت.

در خصوص وزارت نیرو دو نام اصلی در حلقه های اصلی تیم انتقال دولت به گوش می رسد : عباس علی آبادی و مهدی دوستی.

عباس علی آبادی یکی از چهره‌ های تکنوکرات جناح اصولگرا و از افراد مورد اعتماد سید ابراهیم رئیسی است، به حدی که در انتخابات سال ٩۶ از او در کنار نیکزاد به عنوان یکی از گزینه های محتمل معاون اولی رئیسی در صورت موفقیت در انتخابات، نام می‌بردند. علی آبادی در حال حاضر مدیرعامل مجموعه مپناست و قبلا در دوره وزارت فتاح، معاونت برق این وزارتخانه را بر عهده داشت. 

از علی آبادی به عنوان یک تکنوکرات خوشنام و مدیری قوی یاد می‌شود که در صورت انتخاب به عنوان وزیر نیرو، احتمالا طرح های گسترش انرژی های تجدید پذیر که در دوره معاونت او در این وزارتخانه آغاز شده بود را با سرعت بیشتری پیگیری خواهد کرد.

مهدی دوستی، مدیر جوان و افرادی است که سابقه فعالیت در حوزه های عمرانی و فنی را دارد، او نیز یکی از گزینه های  قرار گرفتن در جایگاه وزارت نیرو است، دوستی از نزدیک ترین یاران سعید محمد و رئیس ستاد انتخاباتی او بود که پس از ادغام ستاد انتخاباتی محمد در ستاد رئیسی به عنوان سخنگوی ستاد رئیس جمهور منتخب، انتخاب شد.

دوستی رئیس کارگاه پروژه ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس بود، طرحی که با افتتاح شدنش حجم تولید بنزین در ایران به رقم بالایی رسید و تقریبا ایران از نیاز به واردات بنزین بی نیاز شد.

اصولگرایان در چندسال گذشته و در رقابت با گفتمان دولت مستقر، نام مهدی دوستی را تبدیل به  برند و نشان توانستن و خودباوری در ایجاد و گسترش ظرفیت های بومی صنعتی کردند.

رسانه های نزدیک به ابراهیم رئیسی معتقدند؛ دوستی از نام های مطرح و خوش آتیه جریان گام دوم است، جریانی که  نیروی جدید اصولگرایان از بین آنان برخاسته  و در این راستا دولت جوان انقلابی با حضور افرادی چون او محقق خواهد شد. دوستی از طراحان تحول در هلدینگ انرژی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بود، و مانند علی آبادی می‌تواند نماد تغییر و تحول در صنعت آب و برق ایران باشد.

منبع:  دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر