کد خبر: 111828
A

راهکار نماینده انقلابی مجلس برای جلوگیری از قطعی برق: با تعطیلی یک ماهه صنایع معدنی می شود جلوی قطعی مکرر برق را گرفت

نماینده انقلابی مجلس گفت: هر یک از واحدهای صنایع معدنی حدود 20 مگاوات برق مصرف می‌کند که معادل برق مصرفی یک شهر 40 هزار نفری است. واحدهای صنعتی مربوط به صنایع معدنی هر یک بین 10 تا 50 مگاوات برق مصرف می‌کنند که با تعطیلی یک ماهه این صنایع در فصل گرم سال می‌توان جلوی قطعی مکرر برق را گرفت.

راهکار نماینده انقلابی مجلس برای جلوگیری از قطعی برق: با تعطیلی یک ماهه صنایع معدنی می شود جلوی قطعی مکرر برق را گرفت

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در حوزه برق در دو بخش تأمین و توزیع برق با مشکل مواجه‌ایم.

وی افزود: در حوزه تأمین برق نه در دولت فعلی بلکه در دولت‌های قبل هم اقدام جدی برای استفاده از انرژی با عنوان مثال خورشیدی صورت نگرفته است و ما امروز با مشکل کمبود برق مواجه‌ایم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حوزه توزیع برق نیز متأسفانه شاهد سوءمدیریت از سوی دولت هستیم و اینکه دولت می‌گوید تغییر دما عامل قطعی برق است دلیل محکمه‌پسندی نیست.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: دولت می‌تواند با مدیریت توزیع برق موجب عدم قطع برق را فراهم آورد و یا اگر هم قطعی برقی باشد بسیار محدود باشد.

وی افزود: به عنوان مثال دولت می‌تواند در یک ماه گرم سال صنایع معدنی را مکلف سازد تا کار خود را تعطیل کنند چرا که با تعطیلی یک ماهه این صنایع کشور دچار بحران نمی‌شود و صنعتی که در طول سال سودآور است با یک ماه تعطیلی با مشکل مواجه نخواهد شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هر یک از واحدهای صنایع معدنی حدود 20 مگاوات برق مصرف می‌کند که معادل برق مصرفی یک شهر 40 هزار نفری است.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: واحدهای صنعتی مربوط به صنایع معدنی هر یک بین 10 تا 50 مگاوات برق مصرف می‌کنند که با تعطیلی یک ماهه این صنایع در فصل گرم سال می‌توان جلوی قطعی مکرر برق را گرفت./ فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر