کد خبر: 112360
A

مجلس: قیمت شیر کم است باید افزایش پیدا کند

رئیس کمیسیون کشاورزی آب و‌ منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه، کمیسیون کشاورزی با افزایش قیمت شیر موافق است و‌ باید پیگیری کرد این اتفاق بیفتد، گفت: این تصمیم در شورای قیمت‌گذاری گرفته شده است،

مجلس: قیمت شیر کم است باید افزایش پیدا کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سید جواد ساداتی‌نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم امروز در گفت‌وگو‌یی به موضوع لزوم افزایش قیمت شیر پرداخت و گفت: با توجه به مشکلاتی که در حوزه شیر و پایین بودن قیمت شیر‌ وجود دارد، موجب کشتار دام‌های مولد در دامداری‌‌های کشور شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی آب و‌ منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه ضررورت دارد قیمت شیر به قیمت واقعیش افزایش پیدا کند،گفت: سازمان حمایت و ستاد تنظیم ‌بازار تعیین قیمت تمام شده شیر را ۶۴۰۰ تومان تایید کرده است.

 وی افزود: کمیسیون کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی را موظف کرد در قیمت شیر از ظرفیت قانونی شورای قیمت‌گذاری است استفاده کند و قیمت شیر را اصلاح کند.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه کمیسیون با قیمت ۶۴۰۰ تومان برای شیر موافق است، تصریح کرد: نمی‌توانیم تولید را از دست بدهیم، شیر دهی گاو‌ها در یک شب اتفاق  نمی‌افتد و فرآیند زمان‌بری است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ رئیس کمیسیون کشاورزی آب و‌ منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با کشتار دام‌های مولد متاسفانه سرمایه از دست می‌رود، به فارس  گفت: بایداز دامداران حمایت کرد و شیر به قیمت واقعی برسد.

وی با بیان اینکه، طبیعتا با افزایش قیمت شیر مواد لبنی هم قیمت آن افزایش پیدا می‌کند، ابراز داشت: دولت باید تمهید کند تا با دادن یارانه به کارخانجات تولید صنایع لبنی و با دادن یارانه مستقیم به محصولات لبنی اصلی، قیمت‌ را کنترل کند.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه، معتقد هستیم دامدار نباید به مردم یارانه بدهد و دولت باید به دامدار یارانه بدهد، افزود: دامدار بنگاه خیریه نیست و باید بر اساس شرایط اقتصادی کار کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی آب و‌ منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه، کمیسیون کشاورزی با افزایش قیمت شیر موافق است و‌ باید پیگیری کرد این اتفاق بی‌افتد، ادامه داد: خوشبختانه این تصمیم در شورای قیمت‌گذاری گرفته شده است، یک‌ اختلافی بین وزارت صمت و‌ جهاد کشاورزی در مورد بند آخر تصمیمات شورای قیمت‌گذاری بود که آن را به دو‌ وزیر محول کردیم تا جلساتی باهم‌داشته باشند و در خصوص صادرات شیر خشک و‌ کره با تصمیمات درست به توافق برسند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر